Logo Nowy Targ

Urząd Miasta Nowy Targ

UCHWAŁA NR XXX/328/2021 RADY MIASTA NOWY TARG z dnia 24 maja 2021r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XVI/166/2019 Rady Miasta Nowy Targ z dnia 27 grudnia 2019 roku w sprawie zasad i warunków sytuowania obi

Działając na podstawie art. 18. ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) oraz art. 37a ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 741 z późn. zm.) Rada Miasta Nowy Targ uchwala co następuje:

§ 1.

Uchwala się zmianę Uchwały Nr XVI/166/2019 Rady Miasta Nowy Targ z dnia 27 grudnia 2019 roku w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń na terenie Miasta Nowy Targ, zwanej dalej uchwałą, po uprzednim: - rozstrzygnięciu o sposobie rozpatrzenia uwag zgłoszonych do projektu zmiany powyższej uchwały.

§ 2.

  1. Zmiana uchwały wymienionej w § 1, składa się z tekstu zmiany uchwały stanowiącego treść niniejszej Uchwały oraz załącznika graficznego Nr 1 stanowiącego rysunek zmiany Uchwały w skali 1:10000 - Strefy krajobrazowe Miasta Nowy Targ.
  2. Pozostałe załączniki do Uchwały stanowią:
    1) Załącznik Nr 2 - rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia nieuwzględnionych uwag zgłoszonych do projektu zmiany powyższej Uchwały.

§ 3.

Zmienia się tekst ustaleń uchwały, w sposób następujący:

  1. W Rozdziale 1 - Przepisy ogólne, w § 4:
    1) wprowadza się w ust. 1 pkt 9 o następującym brzmieniu:
    "9) powierzchni reklamowej - należy przez to rozumieć pole powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służące ekspozycji reklamy.";
  2. W Rozdziale 2 - Warunki sytuowania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych, w §6:
    1) w pkt 1 lit. a tiret pierwsze otrzymuje brzmienie:
    "- nad drogami publicznymi i placami z wyłączeniem tablic reklamowych i urządzeń reklamowych wymienionych w pkt. 3 lit. e,"
    2) w pkt 1 lit. a tiret drugie otrzymuje brzmienie:
    "- na ogrodzeniach i balustradach z wyłączeniem tablic reklamowych i urządzeń reklamowych wymienionych pkt. 3 lit. f,"
    3) w pkt 3 lit. a tiret pierwsze otrzymuje brzmienie:
    "- sytuowanie nie więcej niż jednej tablicy reklamowej,"
    4) skreśla się w pkt 3 lit. a tiret trzecie o brzmieniu:
    "- całkowita powierzchnia ekspozycji reklam nie może przekroczyć 4,32m2,"
    5) w pkt 3 lit. b tiret pierwsze otrzymuje brzmienie:
    "- sytuowanie na budynku nie więcej niż jednej tablicy reklamowej o powierzchni reklamowej większej niż określona w zapisach szczegółowych niniejszej uchwały lecz nie większej niż 62 m2 w obrębie elewacji",
    6) w pkt 3 lit. c otrzymuje brzmienie:
    "c) sytuowanie miejskich tablic reklamowych i miejskich słupów ogłoszeniowych w pasach dróg publicznych i na terenach będących własnością lub w posiadaniu Gminy Miasto Nowy Targ,"
    7) skreśla się w pkt 3 lit. d o brzmieniu:
    "d) sytuowanie murali zawierających treści i wartości takie jak: artystyczne, popularno-naukowe, historyczne, edukacyjne, będących wielkoformatową grafiką ścienną wykonaną na elewacji budynku,"
    8) w pkt 3 lit. e otrzymuje brzmienie:
    "e) sytuowanie tablic reklamowych i urządzeń reklamowych o powierzchni reklamowej nie przekraczającej 25 m2, służących reklamie imprez bądź wydarzeń jako tymczasowych instalowanych na okres nie dłuższy niż 30 dni przed ich rozpoczęciem i do 7 dni po ich zakończeniu,"
    9) w pkt 3 lit. f otrzymuje brzmienie:
    "f) sytuowanie tablic reklamowych i urządzeń reklamowych wyborczych, o powierzchni reklamowej nie przekraczającej 12 m2, zawierających treści promujące kandydatów w wyborach powszechnych wyłącznie na czas trwania kampanii wyborczej, wyborów i do 30 dni po ich zakończeniu."
  3. W Rozdziale 2 - Warunki sytuowania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych, w § 9:
    1) w ust. 1 pkt 1 lit. a otrzymuje brzmienie:
    "a) sytuowania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych o powierzchni reklamowej przekraczającej 18 m2, z wyłączeniem tablic reklamowych wymienionych w § 6 pkt 3 lit. b,"
    2) w ust. 1 pkt 1 lit. b otrzymuje brzmienie:
    "b) sytuowania totemów reklamowych o powierzchni reklamowej przekraczającej 1 m2,"
    3) w ust. 1 pkt 2 lit. d otrzymuje brzmienie:
    "d) sytuowanie urządzeń reklamowych w formie totemu reklamowego na następujących warunkach:
    - powierzchnia reklamowa do 1 m2,
    - maksymalna wysokość: 8 m,
    - maksymalna szerokość : 1,2 m."
  4. W Rozdziale 3 - Warunki sytuowania szyldów, w §10:
    1) w pkt 1 lit. d otrzymuje brzmienie:
    "d) dla szyldów prostopadłych do elewacji sytuowania szyldów na wysokości poniżej 2,5 m od poziomu terenu i odległości większej niż 0,8 m od ściany elewacji do krańca wysięgnika i powierzchni reklamowej przekraczającej 1 m2,"
    2) w pkt 3 lit. b tiret drugie otrzymuje brzmienie:
    "- sytuowanie na elewacji budynku szyldów o powierzchni reklamowej do 6,5 m2 z zastrzeżeniem tiret trzecie,"
    3) w pkt 3 lit. d otrzymuje brzmienie:
    "d) sytuowanie szyldów w formie naszybowej o powierzchni reklamowej nie przekraczającej 25% powierzchni szklenia,"
    4) w pkt 3 lit. e otrzymuje brzmienie:
    "e) dla lokali gastronomicznych oraz ogródków gastronomicznych zlokalizowanych w przestrzeniach publicznych jedno dodatkowe urządzenie reklamowe mające jedną z wymienionych form:
    - stojaka reklamowego o maksymalnych wymiarach gabloty lub pulpitu 50 x 45 cm oraz wysokości stojaka do 120 cm,
    - gabloty ekspozycyjnej umieszczonej płasko na elewacji o maksymalnych wymiarach 40 x 60 cm i gr. 12 cm."
  5. W Rozdziale 3 - Warunki sytuowania szyldów, w §11:
    1) w pkt 1 lit. a tiret czwarte otrzymuje brzmienie:
    "- o powierzchni reklamowej większej niż 0,5 m2 lub wysokości większej niż 0,5m w przypadku tablic i 0,7m w przypadku liter bez tła montowanych bądź malowanych na elewacji"
    2) w pkt 2 lit. a otrzymuje brzmienie:
    "a) sytuowania szyldów w linii parteru płasko na elewacji, na której nie znajduje się główne zewnętrzne wejście do lokalu, w którym prowadzona jest działalność na następujących zasadach:
    - powierzchnia reklamowa jednego modułu nie przekraczająca 0,2 m2,
    - łączna powierzchnia reklamowa szyldów na elewacji do 4 m2;"
    3) w pkt 3 lit. a tiret drugie otrzymuje brzmienie:
    "- tablicy na ogrodzeniu o powierzchni reklamowej do 0,2 m2."
  6. W Rozdziale 3 - Warunki sytuowania szyldów, w §12:
    1) w ust. 1 pkt 1 lit. a tiret pierwsze otrzymuje brzmienie:
    "- o powierzchni reklamowej większej niż 3 m2,"
    2) w ust. 1 pkt 3 lit. a tiret drugie otrzymuje brzmienie:
    "- tablicy na ogrodzeniu o powierzchni reklamowej do 0,2 m2,"
    3) w ust. 1 pkt 3 lit. b tiret drugie otrzymuje brzmienie:
    "- tablicy na ogrodzeniu o powierzchni reklamowej do 0,2 m2,"
  7. W Rozdziale 3 - Warunki sytuowania szyldów, w §13:
    1) w pkt 1 lit. a otrzymuje brzmienie:
    "a) sytuowania szyldów o powierzchni reklamowej przekraczającej 3m2 lub wysokości większej niż 1m dla szyldów płaszczyznowych sytuowanych na elewacji budynków, z zastrzeżeniem §10 pkt 3."
    2) w pkt 3 lit. c otrzymuje brzmienie:
    "c) dla budynków nie przylegających do ciągów komunikacyjnych sytuowanie dodatkowego szyldu w formie:
    - pylonu o wysokości do 8m, szerokości do 2,5m i grubości do 0,7m,
    - tablicy o powierzchni reklamowej do 6,5m2 i wysokości do 8m od poziomu terenu,
    - totemu o szerokości do 2,5m i wysokości: do 16m - dla budynków o powierzchni użytkowej większej niż 2000m2, do 8m - dla pozostałych budynków, powierzchnia reklamowa szyldu do 1,5 m2,
    - tablicy na ogrodzeniu o powierzchni reklamowej do 0,35 m2;"
  8. W Rozdziale 4 - Warunki sytuowania obiektów małej architektury oraz ogrodzeń, w §15:
    1) ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
    "2) zakaz sytuowania ogrodzeń trwale związane z gruntem w terenach przeznaczonych w planach miejscowych na cele rolnicze i leśne - z wyjątkiem ogrodzeń związanych z zabudową zagrodową, innymi obiektami służącymi produkcji rolniczej, leśnej lub związanej z wypasem;"
  9. W Rozdziale 5 - Przepisy końcowe, w §16:
    1) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
    "2. Utrzymuje się istniejące w dniu wejścia w życie niniejszej uchwały ogrodzenia, za wyjątkiem ogrodzeń, o których mowa w:
    - §15 ust. 1 pkt 1 zlokalizowanych na terenach dostępnych publicznie,
    - §15 ust. 1 pkt 2,
    - §15 ust. 1 pkt 4,
    które należy dostosować do zawartych w uchwale zasad i warunków, w terminie 18 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej uchwały."
    2) w ust. 4 wykreśla się zwrot "obiektów małej architektury" w związku z czym pierwsze zdanie ust. 4 otrzymuje brzmienie:
    "4. Określa się następujące warunki dostosowania istniejących tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń do zakazów, zasad i warunków określonych w uchwale:"
    3) wprowadza się w ust. 4 pkt 4 o następującym brzmieniu:
    "4) ogrodzenia trwale związane z gruntem w terenach przeznaczonych w planach miejscowych na cele rolnicze i leśne - z wyjątkiem ogrodzeń związanych z zabudową zagrodową, innymi obiektami służącymi produkcji rolniczej, leśnej lub związanej z wypasem winny zostać usunięte lub wymienione w taki sposób, aby były zgodne z zapisami uchwały."

§ 4.

Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Nowy Targ.

§ 5.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

- dostosowania zawartości stron serwisów internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb, - utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
Podstawowe (wymagane)
Ułatwiające
Statystyczne