w zakresie organizacji i zarządzania:
- organizowanie działalności Urzędu, a w szczególności opracowywanie regulaminu Organizacyjnego Urzędu oraz nadzór nad jego wdrażaniem i funkcjonowaniem,
- prowadzenie ewidencji uchwał Rady, zarządzeń i decyzji Burmistrza Miasta oraz ich zbiorów,
- prowadzenie księgi kontroli Urzędu oraz dbanie o dokonywanie w niej stosownych wpisów przez organ kontroli zewnętrznej,
- kompletowanie protokołów i wystąpień pokontrolnych z kontroli zewnętrznych prowadzonych w Urzędzie,
- analizowanie i wykorzystywanie wniosków pokontrolnych dla usprawnienia działalności Urzędu,
- nadzór nad przestrzeganiem w Urzędzie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego oraz instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt i instrukcji archiwalnej,
- nadzór nad miejskimi jednostkami organizacyjnymi (Miejskie Centrum Kultury, Miejska Biblioteka Publiczna, Ośrodek Pomocy Społecznej, Zakład Gospodarczy Zieleni i Rekreacji, Miejski Zakład Komunikacji, Miejskie Centrum Sportu i Rekreacji, Miejskie Centrum Oświaty i Usług Wspólnych) w zakresie merytorycznej działalności wydziału, w zakresie merytorycznej działalności wydziału,
- kompletowanie dokumentacji statutowej i dotyczącej regulaminów miejskich jednostek organizacyjnych, o których mowa w lit. g,
- nadzorowanie prac związanych z reorganizacją i przekształceniem miejskich jednostek organizacyjnych przy współpracy z wydziałami sprawującymi kontrole nad ich działalnością,
- prowadzenie spraw związanych z członkostwem (udziałem) Miasta w związkach i stowarzyszeniach,
- wykonywanie we współpracy z Urzędem Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich zadań związanych z przeprowadzaniem wyborów i referendów,
- nadzór nad obiegiem dokumentów w Urzędzie,
- organizowanie narad Burmistrza oraz obiegu informacji wewnętrznej w Urzędzie,
- organizacja załatwiania skarg i wniosków obywateli oraz prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków, a także centralnego rejestru petycji,
- współpraca z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie ochrony danych osobowych w Urzędzie,
- realizacja całokształtu zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
w zakresie kadr i szkolenia:
- prowadzenie całokształtu spraw osobowych pracowników Urzędu,
- analizowanie stanu zatrudnienia - gospodarowanie etatami i funduszem wynagrodzeń w Urzędzie,
- opracowywanie Regulaminu Pracy,
- organizacja szkoleń i dokształcania zawodowego pracowników Urzędu,
- nadzór nad dokonywaniem okresowych ocen pracowników samorządowych zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych oraz prowadzenie ich rejestru,
- prowadzenie rejestru pełnomocnictw i upoważnień osób do działania w imieniu Burmistrza,
- prowadzenie Centralnego Rejestru Umów zleceń i o dzieło oraz zgłaszanie zleceniobiorców do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych,
- prowadzenie dokumentacji Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, i) prowadzenie ewidencji delegacji służbowych,
- prowadzenie spraw kadrowych kierowników miejskich jednostek organizacyjnych (Miejskie Centrum Kultury, Miejska Biblioteka Publiczna, Ośrodek Pomocy Społecznej, Zakład Gospodarczy Zieleni i Rekreacji, Miejski Zakład Komunikacji, Miejskie Centrum Sportu i Rekreacji, Miejskie Centrum Oświaty i Usług Wspólnych),
- organizowanie staży dla osób bezrobotnych, prac społecznie użytecznych oraz praktyk studenckich i zawodowych;
w zakresie administracyjno-gospodarczym:
- zapewnienie prawidłowej eksploatacji budynków i pomieszczeń użytkowanych przez Urząd,
- prowadzenie remontów, modernizacji i prac adaptacyjnych obiektów i pomieszczeń użytkowanych przez Urząd,
- zamawianie pieczęci urzędowych, prowadzenie ich ewidencji oraz likwidacji,
- prowadzenie spraw związanych z prenumeratą wydawnictw specjalistycznych, czasopism i prasy,
- zakup usług telefonii komórkowej i stacjonarnej, rozliczanie kosztów rozmów telefonicznych,
- prowadzenie spraw związanych z eksploatacją samochodu służbowego,
- gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi Urzędu,
- prowadzenie magazynu materiałów biurowych i gospodarczych,
- prowadzenie Archiwum Zakładowego;
w zakresie koordynatora dostępności
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miasta Nowy Targ;
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- c) monitorowanie działalności Urzędu Miasta Nowy Targ w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
|