- Strona główna
- Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Menu
rozwiń
zwiń
Urząd Miasta Nowy Targ zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: https://www.nowytarg.pl/.
Data publikacji strony internetowej: 2024-12-31.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-12-31.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2024-12-20.Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez profesjonalny podmiot zewnętrzny: dostępność cyfrowa wcag-audyt.pl.
W trosce o najwyższą jakość usług, Urząd Miasta Nowy Targ powołał Koordynatora ds. Dostępności. Koordynatorką jest Pani Agnieszka Młynarczyk, główny specjalista w Wydziale Administracji i Kadr. Można się z nią skontaktować telefonicznie pod numerem: 18 2611287, lub mailowo na adres: agnieszka_mlynarczyk@um.nowytarg.pl
Urząd Miasta Nowy Targ umożliwia osobom głuchym lub słabosłyszącym korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego online. Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę. Z usługi tłumacza języka migowego online można skorzystać w dwojaki sposób:
- Poprzez zgłoszenie się ze swoją sprawą do siedziby, gdzie znajduje się oznakowane stanowisko z dostępem do usługi. Pracownik (za pośrednictwem komputera z kamerą) połączy się z tłumaczem j. migowego. Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a urzędnikiem. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym. Usługa dostępna jest w pok. 001, Wydział Obsługi Mieszkańców i Przedsiębiorców, Parter, wejście narożne od Placu Słowackiego.
- Z usługi można także skorzysta nie wychodząc z domu. Wystarczy, posiadanie sprzętu komputerowego (komputer PC, laptop, tablet) wyposażonego w kamerę oraz podłączenie do Internetu.
Stanowiskowa przenośna pętla indukcyjna znajduje się na dzienniku podawczym urzędu.
przygotowanych w formacie łatwym do czytania i rozumienia (tzw. ETR) oraz przetłumaczonych na polski język migowy.
Urzad oferuje informacje na temat urzędu w formacie łatwym do czytania i rozumienia (ETR), oraz przetłumaczone na polski język migowy. Teksty dostępne są pod linkiem:
https://www.nowytarg.pl/zalatw-sprawe/urzad-miasta/o-urzedzie-etr---tekst-latwy-do-czytania
Skróty klawiszowe
Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy zgłosić to do Informatyka - Pana Marcina Bryniarskiego, pod adres email: marcin_bryniarski@um.nowytarg.pl, lub telefonicznie pod numerem telefonu: 182611296.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, email),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 14 dni roboczych od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli ten termin będzie natomiast zbyt długi dla Ciebie poinformuj nas o tym, zaproponujemy Ci dostęp w alternatywny sposób. Tak samo w przypadku gdy nie będziemy w stanie zapewnić Ci dostępności do treści wskazanej w Twoim żądaniu.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Więcej informacji na ten temat oraz wniosek znajdziesz pod linkiem pomocne informacje na rządowym portalu gov.pl
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta Nowy Targ mieści się w budynku przy ul. Krzywej 1, 34-400 Nowy Targ.
Budynek Urzędu Miasta Nowy Targ nie jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.
W celu obsługi osób o ograniczonej mobilności wyodrębniono Biuro Obsługi Niepełnosprawnych, usytuowane na parterze budynku, zaś wjazd do budynku umożliwia zamontowana platforma – winda dla osób niepełnosprawnych (wejście od podwórza od ul. Krzywej). Obok Biura Obsługi Niepełnosprawnych zamontowano telefon umożliwiający przywołanie pracownika Wydziału Obsługi Mieszkańców i Przedsiębiorców, który umożliwi załatwienie sprawy, bez konieczności poruszania się po piętrach budynku.
Bezpośrednio przy budynku Urzędu znajdują się 2 miejsca postojowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością.
Najbliższe przystanki autobusowe znajdują się w Rynku nieopodal budynku. Dojeżdżają tam wszystkie linie MZK.
Drzwi i szklane ściany w budynku są oznaczone kontrastową taśmą.
Schody w budynku wyposażone są w poręcze.
W budynku nie ma windy.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, obok Biura Obsługi Niepełnosprawnych.
Wszystkie pomieszczenia w budynku wyposażone są w tabliczki z wypukłymi cyframi i opisem w alfabecie brajla.
Urząd Miasta Nowy Targ zapewnia możliwość wstępu do budynku osobom korzystającym z psa asystującego.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W trosce o najwyższą jakość usług, Urząd Miasta Nowy Targ powołał Koordynatora ds. Dostępności. Koordynatorką jest Pani Agnieszka Młynarczyk, główny specjalista w Wydziale Administracji i Kadr. Można się z nią skontaktować telefonicznie pod numerem: 18 2611287, lub mailowo na adres: agnieszka_mlynarczyk@um.nowytarg.pl
Urząd Miasta Nowy Targ umożliwia osobom głuchym lub słabosłyszącym korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego online. Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę. Z usługi tłumacza języka migowego online można skorzystać w dwojaki sposób:
- Poprzez zgłoszenie się ze swoją sprawą do siedziby, gdzie znajduje się oznakowane stanowisko z dostępem do usługi. Pracownik (za pośrednictwem komputera z kamerą) połączy się z tłumaczem j. migowego. Tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a urzędnikiem. Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym. Usługa dostępna jest w pok. 001, Wydział Obsługi Mieszkańców i Przedsiębiorców, Parter, wejście narożne od Placu Słowackiego.
- Z usługi można także skorzysta nie wychodząc z domu. Wystarczy, posiadanie sprzętu komputerowego (komputer PC, laptop, tablet) wyposażonego w kamerę oraz podłączenie do Internetu.
Stanowiskowa przenośna pętla indukcyjna znajduje się na dzienniku podawczym urzędu.
przygotowanych w formacie łatwym do czytania i rozumienia (tzw. ETR) oraz przetłumaczonych na polski język migowy.
Urzad oferuje informacje na temat urzędu w formacie łatwym do czytania i rozumienia (ETR), oraz przetłumaczone na polski język migowy. Teksty dostępne są pod linkiem:
https://www.nowytarg.pl/zalatw-sprawe/urzad-miasta/o-urzedzie-etr---tekst-latwy-do-czytania