Sekretariat Burmistrza 18 26 11 242 | 18 26 62 891 | Fax. 18 26 62 312 | 
Biuro Audytu i Kontroli 18 26 112 54 | 18 26 112 50 | 
Biuro Budżetu i Analiz 18 26 11 249 | 
Biuro Obsługi Informatycznej 18 26 11 253 | 18 26 11 296 | 
Biuro Obsługi Prawnej 18 26 11 259 | 
Biuro Rady Miasta 18 26 11 280 | 
Referat ds. Drogownictwa i Transportu 
- Kierownik Referatu: mgr Marcin Dziadkowiec 18 26 112 88
 
- Remonty i utrzymanie dróg miejskich 18 26 112 89
 
- Lokalizacja zjazdów i zajęcie pasa drogowego 18 26 112 26
 
- Zmiana zagospodarowania terenu 18 26 112 19
 
- Inżynier ruchu 18 26 112 19
 
- Oświetlenie uliczne 18 26 112 92
 
- Komunikacja i transport 18 26 112 89
 
- Zezwolenia na lokalizację obiektów budowlanych w pasie drogowym i zajecie pasa drogowego 18 26 112 93
 
- Zimowe utrzymanie dróg 18 26 112 19
 
 
 | 
Referat ds. Ewidencji Mienia Komunalnego 
- p.o. Kierownika Referatu: mgr inż. Janusz Jakobiszyn 18 26 112 05
 
- Regulacja stanu prawnego terenów miejskich, numeracja porządkowa nieruchomości, nazewnictwo ulic 18 26 112 10 | 18 26 112 05
 
- Podziały nieruchomości, zajęcie terenów miejskich (z wyłączeniem pasów drogowych), ogrody działkowe, służebności gruntowe 18 26 112 02
 
 
 | 
Referat ds. Gospodarki Komunalnej 
- Kierownik Referatu: dr inż. Paulina Dembska-Sięka 18 26 112 27
 
- Składowanie/magazynowanie odpadów w miejscach do tego nieprzeznaczonych: 18 26 112 27 | 18 26 112 64
 
- Kontrole nieruchomości w zakresie pozbywania się ścieków: 18 26 112 64
 
- Nakazy przyłączenia nieruchomości do sieci kanalizacyjnej:18 26 112 64
 
- Zgłaszanie eksploatacji przydomowych oczyszczalni ścieków: 18 26 112 64
 
- Zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych, osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków, transport nieczystości ciekłych: 18 26 112 64
 
- Naruszenie stosunków wodnych: 18 26 112 64
 
- Opłata za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej: 18 26 112 64
 
- Zezwolenia na prowadzenie hodowli lub utrzymywania psa rasy uznanej za agresywną: 18 26 112 25
 
- Zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt: 18 26 112 25
 
- Zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, opieka nad bezdomnymi zwierzętami: 18 26 112 25
 
- Cmentarze komunalne: 18 26 112 25
 
- Groby wojenne: 18 26 112 25
 
- Studnie publiczne: 18 26 112 25
 
 
 | 
Referat ds. Gospodarki Mieszkaniowej 18 26 11 211 | 
Referat ds. Gospodarki Odpadami 
- Kierownik Referatu: dr inż. Elwira Nowobilska-Majewska 18 26 112 94
 
- Składanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Miasta Nowy Targ: 18 26 112 56
 
- Windykacja należności: 18 26 11 240
 
- Odroczenie terminów płatności, rozkładanie na raty i umarzanie zaległości podatkowych w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi: 18 26 11 240
 
- Księgowość: 18 26 11 256 | 18 26 11 240
 
- Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Miasto Nowy Targ: 18 26 11 294
 
- Obsługa właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi w zakresie informacyjnym, konsultacyjnym i interwencyjnym: 18 26 11 256 | 18 26 11 240 | 18 26 11 294
 
 
 | 
Referat ds. Ochrony Środowiska 
- Kierownik Referatu: mgr Sylwester Magiera 18 26 112 90
 
- Ekodoradcy 18 26 112 29
 
- Dotacje do wymiany źródeł ogrzewania 18 26 112 29
 
- Obsługa Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków 18 26 11 229
 
- Punkt obsługi Programu Czyste Powietrze 18 26 11 291
 
- Unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest 18 26 11 291
 
- Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów 18 26 11 241
 
- Likwidacja Barszczu Sosnowskiego 18 26 11 241
 
- Kontrole w zakresie ochrony powietrza 18 26 11 241
 
 
 | 
Referat ds. Sportu i Turystyki 
- Kierownik Referatu: Arkadiusz Szymczyk 18 26 11 237
 
 
 | 
Referat ds. Zamówień Publicznych 
- Kierownik Referatu: mgr inż. Krzysztof Iskra 18 26 11 244
 
 
 | 
Stanowisko ds. BHP 18 26 11 250 | 
Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich 
- Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego: mgr Grażyna Wielkiewicz 18 26 11 222
 
- Zastępca Kierownika 18 26 11 223
 
- Akty Stanu Cywilnego 18 26 11 223
 
- Dowody osobiste 18 26 11 272
 
- Ewidencja ludności 18 26 11 273
 
 
 | 
Wydział Administracji i Kadr 
- Naczelnik Wydziału: mgr Anna Łapsa 18 26 11 286
 
- Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami, organizacja szkoleń, praktyk studenckich i zawodowych, rejestr skarg, wniosków i petycji, sprawy z zakresu statystyki GUS, prowadzenie dokumentacji ZFŚS 18 26 11 287
 
- Kadry i sprawy osobowe 18 26 11 251
 
- Sprawy administracyjno-gospodarcze 18 26 11 251
 
- Archiwum Zakładowe, sprawy z zakresu ochrony danych osobowych 18 26 11 267
 
 
 | 
Wydział Finansowy 
- Główny Księgowy: Joanna Żółtek 18 26 11 260
 
- Opłata skarbowa, dochody gminy, rozliczenie podatku VAT, Ewidencja organu 18 26 11 214
 
- Ewidencja Projektów 18 26 11 214
 
- Opłata z tytułu: - koncesji na alkohol, - dzierżawy, - najmu, - targowa, - za korzystanie z przystanków, - sprzedaż mieszkań komunalnych i nieruchomości, - użytkowania wieczystego, - przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności, - zajęcia pasa drogowego 18 26 11 215
 
- Windykacja należności z tytułu opłat 18 26 11 215
 
- Księgowość wydatków budżetowych 18 26 11 215
 
- Sprawy płacowe 18 26 11 245
 
- Ewidencja i płatności faktur 18 26 11 245
 
 
 | 
Wydział Funduszy Pomocowych i Inwestycji 
- Naczelnik Wydziału: inż. Wilhelmina Schab 18 26 11 275
 
- Realizacja inwestycji miejskich 18 26 11 276 | 18 26 11 277
 
- Pozyskiwanie i rozliczania dofinansowań ze środków zewnętrznych, w tym środków pochodzących z Unii Europejskiej
 
- Zwrot kosztów poniesionych na Miejski Społeczny Komitet Gazyfikacji Miasta Nowy Targ 18 26 11 299
 
 
 | 
Wydział Gospodarki Nieruchomościami 
- Naczelnik Wydziału: mgr inż. Paweł Maczek 18 26 11 284
 
- Prowadzenie spraw związanych z nabywaniem i zbywaniem nieruchomości 18 26 112 85
 
- Prowadzenie spraw związanych z oddawaniem nieruchomości w użytkowanie, dzierżawę, najem i użyczenie 18 26 112 74
 
- Przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 18 26 112 95
 
 
 | 
Wydział Kultury, Sportu i Promocji 
- Naczelnik Wydziału: mgr Katarzyna Put 18 26 112 32
 
- Współdziałanie ze stowarzyszeniami w zakresie kultury i sztuki, Organizowanie imprez kulturalnych na terenie Miasta, Prowadzenia Gminnej Ewidencji Zabytków 18 26 112 36
 
 
 | 
Wydział Obsługi Mieszkańców i Przedsiębiorców 
- Naczelnik Wydziału: mgr Edyta Garb 18 26 11 281
 
- Dziennik podawczy: 18 26 11 200 | 18 26 11 297
 
- Przesyłki awizowane: 18 26 11 218
 
- Ewidencja działalności gospodarczej: 18 26 11 233
 
- Karta Dużej Rodziny: 18 26 11 234
 
- Współpraca z NGO: 18 26 11 235
 
 
 | 
Wydział Podatków i Opłat 
- Naczelnik Wydziału: mgr Barbara Kryj-Mozdyniewicz 18 26 11 208
 
- Podatek od nieruchomości, rolny, leśny – osoby prawne, Księgowość: 18 26 11 207
 
- Podatek od środków transportowych: 18 26 11 207
 
- Podatek od nieruchomości, rolny, leśny osób fizycznych pow. 1 ha: 18 26 11 207
 
- Podatek od nieruchomości; ulice: M. Pajerskiej, Wojska Polskiego, J. Zachemskiego, Zadział, Zalewowa, Zielona: 18 26 11 207
 
- Zwrot opłaty skarbowej: 18 26 11 207
 
- Opłata targowa: 18 26 11 207
 
- Podatek od nieruchomości; ulice: Szaflarska - domy, Kowaniec, Oleksówki, Ustronie, Ustronie Górne, os. Witosa, Willowa, Waksmundzka, os. Widok i nazwy ulic zaczynające się od litery M i N: 18 26 11 258
 
- Opłata reklamowa: 18 26 11 258
 
- Podatek od nieruchomości – osoby fizyczne pozostałe ulice nie wymienione wyżej: 18 26 11 212
 
- Podatek od nieruchomości, rolny, leśny – osoby fizyczne: 18 26 11 203
 
- Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju wykorzystywanego do produkcji rolnej: 18 26 11 203
 
- Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym: 18 26 11 203
 
- Kasa Urzędu Miasta: 18 26 11 213
 
 
 | 
Wydział Rozwoju i Urbanistyki 
- Naczelnik Wydziału: mgr inż. Wojciech Watycha 18 26 11 271
 
- Wypisy i wyrysy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego 18 26 11 231
 
- Informacja o położeniu działki w planie miejscowym 18 26 11 231 | 18 26 11 230
 
- Zaświadczenia o położeniu w obszarze rewitalizacji 18 26 11 230
 
- Procedura sporządzania planów miejscowych, planu ogólnego 18 26 11 230
 
- Zaświadczenia dot. zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami planu miejscowego 18 26 11 263
 
- Strategia rozwoju miasta, gminny program rewitalizacji 18 26 11 263
 
- Decyzje o warunkach zabudowy i ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego 18 26 11 239
 
- Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach 18 26 11 239
 
- Uchwała reklamowa 18 26 11 269
 
- Oferty inwestycyjne 18 26 11 271
 
- Gminna Ewidencja Zabytków 18 26 11 231
 
 
 | 
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa 
- Naczelnik Wydziału: mgr Łukasz Knurowski 18 26 11 282
 
- Obrona narodowa, powszechny obowiązek obrony, ochrona przeciwpożarowa, zgromadzenia 18 26 11 282
 
- Zarządzanie kryzysowe, obrona cywilna 18 26 63 327
 
- Wykonywanie przez skazanych nieodpłatnych prac na cele społeczne, monitoring miejski 18 26 11 266
 
 
 |