1). w zakresie obsługi klientów:
- wydawanie druków oraz wniosków do załatwiania spraw, pomocy przy ich wypełnianiu, przyjmowanie wniosków wraz z wymaganą dokumentacją i przekazywanie właściwym wydziałom celem ich załatwienia, wydawanie korespondencji przygotowywanej przez inne wydziały,
- prowadzenie zbioru „kart usług” oraz udostępnianie ich wraz z załącznikami w formie druków urzędowych interesantom,
- obsługa dziennika podawczego,
- prowadzenie rejestru korespondencji wychodzącej, wysyłanie przesyłek za pośrednictwem Poczty Polskiej bądź doręczania na terenie miasta przez gońców,
- udzielanie informacji o podmiotach gospodarczych, instytucjach, organizacjach pozarządowych, stowarzyszeniach działających na terenie miasta,
- kontrola uiszczania należnej opłaty skarbowej wraz z dokonaniem na wniosku adnotacji potwierdzającej jej pobór,
- dysponowanie materiałami promocyjnymi Miasta,
- wywieszanie informacji na tablicy ogłoszeń wraz z ich bieżącą aktualizacją oraz prowadzenie ich rejestru,
- obsługa centrali telefonicznej oraz kserokopiarki (tylko dla potwierdzenia złożenia pisma przez klienta),
- nadzór nad systemem e-dokument,
- obsługa punktu potwierdzania profilu zaufanego,
- obsługa usług na e-PUAP,
- prowadzenie rejestru informacji publicznych.
2). w zakresie spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej:
- ewidencjonowanie przedsiębiorców w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), zmiana wpisu, zawieszenie i wznowienie działalności gospodarczej, wykreślenie wpisu,
- udzielanie informacji o podmiotach gospodarczych osobom fizycznym i prawnym,
- wydawanie zaświadczeń i potwierdzeń związanych z działalnością gospodarczą,
- współpraca z GUS, ZUS i US i in. we wszystkich sprawach związanych z ewidencją działalności gospodarczej,
- wydawanie licencji na transport samochodowy taksówką osobową,
- prowadzenie ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, a niezaliczonych do obiektów hotelarskich,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- współpraca z Miejską Komisją Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie opiniowania wniosków o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
3). w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii:
- przygotowywanie Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii, a także sprawozdań z jego realizacji,
- bieżąca koordynacja i kontrola zadań wynikających z Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii,
- współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,
- przeprowadzanie okresowej analizy problemów alkoholowych i zasobów umożliwiających prowadzenie działalności profilaktycznej i naprawczej na terenie gminy,
- organizowanie szkoleń dla grup zawodowo zaangażowanych w realizację Miejskiego Programu Profilaktyki, tj. nauczycieli, pracowników ochrony zdrowia, kuratorów sądowych, pracowników policji, dyrektorów szkół, pracowników pomocy społecznej,
- bieżąca ewaluacja i prowadzenie lokalnych inicjatyw z zakresu rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,
- wdrażanie i prowadzenie na terenie miasta ogólnopolskich i regionalnych kampanii edukacyjnych,
- obsługa techniczno-biurowa Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, w tym koordynacja prac poszczególnych Zespołów Komisji,
- prowadzenie działalności informacyjnej o realizacji Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych - współpraca z mediami, aktualizacja informacji na internetowej stronie.
4). w zakresie ochrony zdrowia i polityki społecznej:
- koordynowanie działań w zakresie profilaktyki i promocji zdrowia oraz realizacja zadań własnych wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących ochrony zdrowia,
- współdziałanie z Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w sprawach bezpieczeństwa sanitarnego w mieście,
- współdziałanie z jednostkami systemu pomocy społecznej, organizacjami pozarządowymi i innymi instytucjami w zakresie rozwiązywania problemów społecznych,
- prowadzenie spraw i nadzór związany ze zlecaniem/powierzaniem realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym i innym podmiotom, w obszarze rozwiązywania problemów społecznych,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością Ośrodka Pomocy Społecznej.
5). w zakresie projektu „Standardy Obsługi Inwestora w Małopolsce” – realizacja zadań Punktu Obsługi Inwestora POI:
- zebranie informacji nt. czynników atrakcyjności inwestycyjnej gminy,
- określenie dostępnej oferty lokalizacyjnej gminy,
- określenie możliwości rozwoju oferty lokalizacyjnej gminy np. poprzez inwestycje JST, przyłączenie nowych gruntów (współpraca z innymi właścicielami lub długofalowe planowanie wykupu),
- określenie oferty inwestycyjnej gminy obejmującej elementy wskazane w standardach obsługi inwestora,
- wprowadzenie przynajmniej jednej oferty lokalizacyjnej do generatora ofert,
- przygotowanie strony internetowej dla inwestora zgodnie ze wzorcem, znajdującym się w podręczniku pn. „Standardy obsługi inwestora – podręcznik gminny”,
- zaplanowanie i rozpoczęcie realizacji działań z zakresu opieki proinwestycyjnej,
- współpraca pracowników POI z pracownikami urzędu i jednostkami w ramach JST,
- zapewnienie warunków do spotkań z przedsiębiorcami i inwestorami,
- aktywne uczestniczenie w dedykowanych szkoleniach,
6) koordynowanie działań na rzecz seniorów,
7) obsługa Nowotarskiej Rady Seniorów oraz Młodzieżowej Rady Miejskiej,
8) realizacja Programu pod nazwą „Nowotarska Karta Dużej Rodziny”, przyjmowanie wniosków i ich weryfikacja, wydawanie kart, pozyskiwanie partnerów, zawieranie porozumień oraz promocja Programu.
|