Logo Nowy Targ

Urząd Miasta Nowy Targ

Naczelnik Wydziału: mgr inż. Wojciech Watycha

Symbol komórki: RiU

Numery telefonów:

Naczelnik 18 26 11 271
Wypisy i wyrysy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego 18 26 11 231
Informacja o położeniu działki w planie miejscowym 18 26 11 231 | 18 26 11 230
Zaświadczenia o położeniu w obszarze rewitalizacji 18 26 11 230
Procedura sporządzania planów miejscowych, planu ogólnego 18 26 11 230
Zaświadczenia dot. zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami planu miejscowego 18 26 11 263
Strategia rozwoju miasta, gminny program rewitalizacji 18 26 11 263
Decyzje o warunkach zabudowy i ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego 18 26 11 239
Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach 18 26 11 239
Uchwała reklamowa 18 26 11 269
Oferty inwestycyjne 18 26 11 271
Gminna Ewidencja Zabytków 18 26 11 231

Godziny pracy:

Poniedziałek w godzinach 7:30 - 16:00
Od wtorku do czwartku w godzinach 7:30 - 15:30
Piątek w godzinach 7:30 - 15:00

Karty usług:

Aby ułatwić Państwu załatwienie sprawy, udostępniamy karty usług zawierające informacje o miejscu załatwiania sprawy, wymaganych dokumentach, opłatach, terminach i podstawie prawnej. Karty usług wraz z drukami dostępne są w wersji papierowej w komórce prowadzącej sprawę oraz w wersji elektronicznej na stronie https://www.nowytarg.pl/zalatw-sprawe/karty-uslug.

Kliknięcie tego linku przekierowuje do strony z kartami usług Wydziału Rozwoju i Urbanistyki

Zakres działania:

  • przygotowanie projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta lub jego zmiany,
  • przygotowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub ich zmian,
  • prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  • prowadzenie rejestru wniosków o sporządzanie planów miejscowych lub ich zmianę,
  • przechowywanie oryginałów planów miejscowych, w tym również uchylonych i nieobowiązujących,
  • wydawanie decyzji o warunkach zabudowy zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • przygotowywanie koncepcji programowo-przestrzennych i kompletowanie wszystkich dokumentów niezbędnych do wydawania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego zgodnie z ustaleniami wieloletniego planu inwestycyjnego,
  • inicjowanie inwestycji wspólnych i towarzyszących,
  • prowadzenie rejestrów decyzji o ustaleniu warunków zabudowy,
  • prowadzenie rejestrów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
  • prowadzenie rejestrów decyzji wydawanych przez inne organy w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, które dotyczą zagospodarowania terenu,
  • prowadzenie postępowań w sprawie oceny oddziaływania planowanych przedsięwzięć na środowisko i wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na ich realizację (współpraca z Referatem ds. Ochrony Środowiska),
  • sporządzanie i wydawanie wypisów oraz wyrysów ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta,
  • sporządzanie i wydawanie wypisów oraz wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
  • sporządzanie i wydawanie wypisów z dokumentów planistycznych,
  • opiniowanie wniosków o sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowej w trybie bezprzetargowym, o którym mówi ustawa o gospodarce nieruchomościami,
  • uwzględnienie potrzeb ochrony środowiska i zasady zrównoważonego rozwoju zgodnie z ustawą Prawo ochrony środowiska, we współpracy z Referatem ds. Ochrony Środowiska,
  • przygotowywanie dla Burmistrza Miasta ocen aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i planów miejscowych,
  • obsługa Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej,
  • ustalanie przebiegu dróg gminnych w studium uwarunkowań i planach miejscowych,
  • wydawanie opinii zgodnie z ustawą Prawo geologiczne i górnicze,
  • wydawanie zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  • wydawanie zaświadczeń o zgodności budowy z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  • prowadzenie Gminnej Ewidencji Zabytków,
  • planowanie zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe,
  • koordynacja działań w zakresie opracowywania Strategii Rozwoju Miasta, współpraca z wydziałami Urzędu, partnerami społecznymi, przedstawicielami samorządów terytorialnych, gospodarczych i administracji rządowej oraz ekspertami zewnętrznymi w zakresie przygotowania, aktualizacji i realizacji Strategii Rozwoju Miasta,
  • organizacja procesów monitorowania i ewaluacji Strategii Rozwoju Miasta,
  • opracowywanie informacji i raportów z realizacji zadań Strategii Rozwoju Miasta,
  • kompleksowa obsługa inwestorów polegająca, między innymi, na: przygotowywaniu aktualizacji ofert inwestycyjnych, organizowaniu spotkań z potencjalnymi inwestorami, opracowywaniu i aktualizacji Miejskiego Przewodnika Inwestora,
  • koordynacja działań związanych z tworzeniem i obsługą Stref Aktywności Gospodarczej w Nowym Targu,
  • koordynacja działań inwestycyjnych na drogach publicznych związanych z realizacją przedsięwzięć, których inwestorami są partnerzy zewnętrzni, zarówno publiczni jak komercyjni,
  • wdrażanie systemu informacji przestrzennej,
  • tworzenie infrastruktury informacji przestrzennej,
  • przygotowanie projektów uchwał określających zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń,
  • przygotowywanie, koordynowanie i tworzenie warunków do prowadzenia rewitalizacji w zakresie właściwości gminy,
  • realizacja uchwały Rady Miasta Nowy Targ w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń na terenie Miasta Nowy Targ oraz współpraca z Wydziałem Podatków i Opłat w zakresie realizacji uchwały w sprawie opłaty reklamowej.

Załatw sprawę

- dostosowania zawartości stron serwisów internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb, - utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
Podstawowe (wymagane)
Ułatwiające
Statystyczne