Naczelnik Wydziału: inż. Wilhelmina Schab Symbol komórki: FPiI |
Numery telefonów:
Naczelnik | 18 26 11 275 |
Realizacja inwestycji miejskich |
18 26 11 276 | 18 26 11 277 |
Pozyskiwanie i rozliczania dofinansowań ze środków zewnętrznych, w tym środków pochodzących z Unii Europejskiej Zwrot kosztów poniesionych na Miejski Społeczny Komitet Gazyfikacji Miasta Nowy Targ |
18 26 11 299 |
Godziny pracy:
Poniedziałek w godzinach 7:30 - 16:00 Od wtorku do czwartku w godzinach 7:30 - 15:30 Piątek w godzinach 7:30 - 15:00 |
Karty usług:
Aby ułatwić Państwu załatwienie sprawy, udostępniamy karty usług zawierające informacje o miejscu załatwiania sprawy, wymaganych dokumentach, opłatach, terminach i podstawie prawnej. Karty usług wraz z drukami dostępne są w wersji papierowej w komórce prowadzącej sprawę oraz w wersji elektronicznej na stronie https://www.nowytarg.pl/zalatw-sprawe/karty-uslug. |
Zakres działania:
w zakresie funduszy pomocowych: 1) monitoring osiągnięcia celów i rezultatów zrealizowanych projektów ze środków Unii Europejskiej:
2) przygotowywanie i sporządzanie sprawozdań do instytucji zarządzającej Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego zgodnie z wytycznymi. 3) prowadzenie i gromadzenie niezbędnej dokumentacji dotyczącej zrealizowanych projektów. 4) prowadzenie korespondencji z instytucją zarządzającą, 5) przygotowywanie niezbędnych analiz finansowych, 6) monitorowanie programów i funduszy pod kątem możliwości pozyskania środków zewnętrznych, 7) inicjowanie projektów wspólnie z innymi partnerami. w zakresie planowania inwestycji: 1) przyjmowanie i gromadzenie wniosków w zakresie potrzeb inwestycyjnych miasta, 2) opracowywanie planów rzeczowo-finansowych zgłoszonych zadań inwestycyjnych, 3) przygotowywanie rocznych i wieloletnich planów i programów inwestycyjnych, 4) ustalanie zakresu opracowań projektowych niezbędnych do realizacji zadań w poszczególnych latach, 5) współpraca z wydziałami w zakresie stanu prawnego nieruchomości dla celów inwestycyjnych i realizacji planów przestrzennych, koncepcji programowo-przestrzennych, 6) przekazywanie danych w systemie teleinformatycznym prowadzonym przez Prezesa UKE w zakresie planowanych inwestycji w infrastrukturę techniczną oraz kanałów technologicznych; w zakresie realizacji inwestycji: 1) przygotowywanie zakresu rzeczowego i szczegółowych założeń projektowych dotyczących rozwiązań funkcjonalno-użytkowych i ekonomicznych dla zlecanych dokumentacji projektowych, 2) opracowanie dokumentacji przetargowych i wniosków o udzielenie zamówienia publicznego celem wyboru wykonawców prac projektowych, robót budowlanych, nadzoru inwestorskiego, 3) udział w pracach komisji przetargowych, 4) prowadzenie czynności o dokonanie zamówień niepodlegających Ustawie Prawo zamówień publicznych, celem zlecenia prac projektowych, robót budowlano-montażowych, nadzoru inwestorskiego, 5) nadzór nad pracami projektowymi, egzekwowanie właściwej, terminowej i zapewniającej oczekiwane rezultaty realizacji umowy o te prace, 6) współpraca z projektantem w przypadku problemów prawnych w trakcie realizacji zamówienia na wykonanie dokumentacji projektowej, 7) uzyskiwanie decyzji administracyjnych niezbędnych dla właściwego prowadzenia procesu realizacji inwestycji, 8) uzyskiwanie niezbędnych warunków do projektowania, uzgodnień, opinii, zgód, pozwoleń, kompletnych opracowań projektowych oraz ich odbiór i rozliczanie, 9) zapewnienie realizacji robót budowlanych zgodnie z wymogami prawa budowlanego poprzez właściwą dokumentację procesu, 10) przekazywanie placów budowy Wykonawcom celem realizacji inwestycji, 11) sprawowanie nadzoru nad wykonaniem umowy przez Wykonawcę, 12) powoływanie inspektora nadzoru i nadzór nad jego czynnościami, 13) organizowanie i uczestnictwo w odbiorach zadań inwestycyjnych, 14) zawiadamianie o zakończeniu budowy Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego i udział w kontrolach budowy prowadzonych przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego i inne instytucje, 15) uzyskanie pozwolenia na użytkowanie zrealizowanych obiektów budowlanych, 16) przekazywanie zrealizowanych zadań do eksploatacji, 17) obsługa okresu gwarancyjnego:
w zakresie finansowym i sprawozdawczym: 1) przygotowywanie projektu planu inwestycji do budżetu miasta na dany rok, 2) aktualizacja materiałów planistycznych na potrzeby wieloletnich prognoz finansowych, 3) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z realizacji inwestycji, 4) prowadzenie spraw w zakresie uzyskania środków finansowych z Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na finansowanie inwestycji, 5) rozliczanie kosztów realizowanych zadań obejmujące:
6) rozliczanie zabezpieczenia należytego wykonania przedmiotu umowy, 7) rozliczanie wpłat dokonanych na Społeczny Komitet Gazyfikacji z lat 1988-1989 poprzez spisywanie umów z mieszkańcami, do których został wykonany przyłącz gazowy z przeliczeniem wartości wpłaty zgodnie z zasadami ujętymi w Uchwale Nr 66/X/03 Rady Miasta Nowy Targ z dnia 27 sierpnia 2003 roku, zwrot przedpłat. |