- Strona główna
- Zagospodarowanie przestrzenne
- Protokoły z dyskusji publicznych
- Protokoły z dyskusji publicznych 2023
- PROTOKÓŁ z dyskusji publicznej nad mpzp NOWY TARG 16 (Nowy cmentarz) z dnia 14-11-2023 r.
PROTOKÓŁ z dyskusji publicznej nad mpzp NOWY TARG 16 (Nowy cmentarz) z dnia 14-11-2023 r.
Menu
rozwiń
zwiń
PROTOKÓŁ z dyskusji publicznej nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego NOWY TARG 16 (Nowy cmentarz) z dnia 14 listopada 2023 r.
Protokół sporządzony w dniu 14 listopada 2023 r. w Urzędzie Miasta Nowy Targ przez mgr Magdalenę Czyszczoń, Inspektora w Wydziale Rozwoju i Urbanistyki tut. Urzędu Miasta.
Na podstawie art. 17 pkt. 9 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 977 z późn. zm.), w dniu 14 listopada 2023 r. przeprowadzono dyskusję publiczną nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego NOWY TARG 16 (Nowy cmentarz).
I. Głos w dyskusji zabrali:
Burmistrz Miasta Grzegorz Watycha otworzył dyskusję, powitał zebranych i przekazał głos Naczelnikowi Wojciechowi Watysze.
Naczelnik Watycha poinformował, że jest to pierwsza dyskusja nad projektem zmiany planu. Poinformował, że na dyskusji nie zapadają żadne decyzje. Każdy kto kwestionuje zapisy planu ma prawo złożyć stosowną uwagę w terminie do dnia 1 grudnia 2023 r. Przypomniał również, że wyłożenie projektu zmiany planu potrwa do 17 listopada 2023 r. Dalsza procedura zmiany planu zależna będzie od złożonych uwagi i ich rozstrzygnięcia. Naczelnik poinformował, że zgodnie z procedurą z dyskusji sporządzany jest protokół, w związku z czym przed zabraniem głosu należy się przedstawić i wypowiadać do mikrofonu.
Pani Justyna Maśko-Osiadacz - autorka projektu, omówiła zmiany jakie zostały do projektu wprowadzone. Zmiany dotyczą wprowadzenia rezerwy terenu dla projektowanej drogi krajowej nr 49, wprowadzenia granic terenów zagrożonych ruchami masowymi ziemi, wprowadzenia strefy nadzoru archeologicznego oraz zmiany przeznaczeń terenów zgodnie z ustaleniami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta.
Głos zabrał Pan A.Z. w kwestii poszerzenia terenów 5U w kierunku zachodnim do granicy strefy ochrony sanitarnej kosztem parkingów.
Naczelnik Watycha poinformował, że należy złożyć stosową uwagę w tym temacie. Dodał, że wyznaczony cmentarz jest bardzo duży i trzeba również zabezpieczyć odpowiednio dużą ilość miejsc parkingowych. Te powierzchnie parkingowe muszą być zabezpieczone na przyszłość, bo wraz z rozrostem cmentarza będzie ich potrzeba więcej. To są plany na lata. W zmianie planu już zostały ograniczone tereny zielone i powiększone zostały tereny usługowe. Poszerzony został zakres i profil usług jakie mogą być realizowane.
Głos zabrał Pan W.P. w kwestii przeznaczenia całych działek stanowiących jego własność na tereny usługowe lub chociaż zmianę z terenów zieleni urządzonej na tereny parkingów.
Naczelnik ponownie wyjaśnił, że należy złożyć stosowną uwagę w tym temacie. Wyjaśnił, że w przypadku terenów zielonych w przyszłości można je przekształcić na parkingi natomiast jeżeli dopuści się tam tereny usługowe to już nie będzie możliwości przekształcenia terenów inwestycyjnych na parkingi. Dodał również, że wokół terenów cmentarza wyznaczono bardzo dużo terenów pod usługi, a jak wskazuje dotychczasowe doświadczenie w takich terenach miejsc postojowych zawsze brakuje więc trzeba zawczasu zadbać o parkingi. Zasugerował wprowadzenie zapisu dotyczącego możliwości lokalizacji miejsc postojowych w terenie 1ZP.
Głos zabrał Pan A.P. poprosił o wskazanie przebiegu nowej projektowanej drogi krajowej.
Naczelnik wyjaśnił, że na rysunku planu pokazano rezerwę terenu pod planowaną drogę zgodnie z przekazaną przez zarządcę drogi krajowej dokumentacją, która w chwili obecnej jest załącznikiem do wniosku o wydanie tzw. decyzji środowiskowej. Dodał, że zarządca drogi krajowej uzgodnił pozytywnie projekt zmiany planu.
Głos ponownie zabrał Pan A.Z. w kwestii przeprojektowania terenów zielonych na parkingi i poszerzenia terenów usługowych dla jego nieruchomości.
Pan Naczelnik ponownie poinformował o możliwości złożenia uwagi w tym temacie. Wszystkie uwagi będą analizowane niezależnie czy będzie to uwaga jednego właściciela czy wszystkich właścicieli tych terenów.
II. Uwagi zgłoszone w trakcie dyskusji:
- Poszerzenie terenów 5U do granicy strefy ochrony sanitarnej,
- Dopuszczenie lokalizacji miejsc postojowych w terenie 1ZP.
III. Informacja o sposobie spełnienia wymogów zawartych w art. 8d ust. 2 ustawy w przypadku przeprowadzenia dyskusji publicznej za pomocą środków porozumiewania się na odległość:
Nie dotyczy.
Protokół zawiera 2 strony.
Nowy Targ, dnia 14 listopada 2023 r.
mgr Magdalena Czyszczoń
(podpis osoby sporządzającej protokół)
z up. Burmistrza Miasta
mgr inż. Wojciech Watycha
Naczelnik Wydziału