RSS facebook
BIP Biuletyn Informacji Publicznej

eUrząd

ePUAP
Znajdź żłobek

Pogoda Serwis pogodowy IMGW
Miejski Ośrodek Kultury
Miejska Biblioteka Publiczna
Miejskie Centrum Sportu i Rekreacji
MMKS Nowy Targ
Nowy Targ - stolica Podhala miasto z 670-letnią historią, określane przez wszystkich Górali jako Miasto.

» więcej o mieście

Nasze Osiągnięcia

ISO9001:2015

#ekoLiderzy2018

JP II Nowy Targ
Nad Dunajcem
Album-Ocalic
NT Szlak Rowerowy
Rowerowy Nowy Targ
PAP Samorząd
Miejska Orkiestra
nowytarg24.tv
PPUZ
NFOŚiGW
Czyste spalanie
Amazonki
Fundacja im. A. Worw
Aeroklub
WKU Nowy Targ
Pakiet dla średnich
Malopolska

Google Translate - tłumaczenie maszynowe strony:

           
Aktualnie stronę ogląda osób: 92
Nowy Targ w ścisłej czołówce najpopularniejszych destynacji turystycznych w Małopolsce!

Nowy Targ znalazł się na 6. miejscu listy najczęściej wybieranych destynacji turystycznych w Małopolsce w 2020 roku – wynika z badań przeprowadzonych przez Małopolską Organizację Turystyczną na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego. 

Turbacz – na który wielu turystów udaje się właśnie z naszego miasta – zajął wysoką, trzecią lokatę w zestawieniu atrakcji turystycznych najczęściej wskazywanych przez odwiedzających – tuż za Babiogórskim i Tatrzańskim Parkiem Narodowym.

Na liście najczęściej wybieranych destynacji turystycznych w Małopolsce znalazły się kolejno: Zakopane, Kraków, Niedzica, Ojcowski Park Narodowy, Czorsztyn, Nowy Targ, Wieliczka, Szczawnica, Tatry oraz Szlak Architektury Drewnianej. Najpopularniejszymi atrakcjami turystycznymi wskazywanymi przez odwiedzających region w 2020 r. były: Babiogórski Park Narodowy, Tatrzański Park Narodowy, Turbacz, Wzgórze Wawelskie, Spływ Flisacki Przełomem Dunajca, Krupówki w Zakopanem, górskie szlaki, Rynek Główny w Krakowie, Zamek w Niedzicy i Kopalnia Soli w Wieliczce.

-Nasi goście najbardziej chwalili sobie panującą w Małopolsce atmosferę, gościnność i bogatą ofertę atrakcji turystycznych. Warto także podkreślić, że chęć ponownego przyjazdu do Małopolski wyraziło ponad 86 proc. badanych – zauważa wicemarszałek Tomasz Urynowicz.

Wyniki badań, które Urząd Marszałkowski Zlecił Małopolskiej Organizacji Turystycznej zaprezentowano podczas  konferencji prasowej, przedstawiając jednocześnie najważniejsze działania i programy, które miałyby pomóc ożywić ruch turystyczny w regionie. Pomoc finansowa w postaci tzw. pożyczki turystycznej, przeznaczonej na cele inwestycyjne i obrotowe, kampania wizerunkowa promująca Małopolskę na rynkach międzynarodowych, czy konkurs wspierający tworzenie i rozwój nowych produktów, usług i ofert turystycznych – to tylko część inicjatyw i projektów przygotowanych z myślą o wsparciu branży turystycznej w Małopolsce. 

– Małopolska branża turystyczna, która do 2020 roku przeżywała prawdziwy rozkwit, stała się jednym z najbardziej poszkodowanych przez pandemię sektorów gospodarki, a działający w niej przedsiębiorcy znaleźli się w bardzo trudnej sytuacji. Z badań przeprowadzonych przez Małopolską Organizację Turystyczną na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego wynika, że w 2020 r. Małopolskę odwiedziło ok. 15,3 mln turystów – czyli o blisko 14 proc. mniej niż w poprzednim roku – wyjaśnia wicemarszałek Tomasz Urynowicz.

Spadek dotyczył w szczególności liczby odwiedzających z zagranicy – o 62%, tj. do wielkości 1,44 mln osób. Niemal bez zmian pozostała liczba odwiedzających Małopolskę turystów krajowych – wyniosła ona blisko 14 mln, odnotowując spadek na poziomie ok. 1 proc. Istotny wpływ na ten wynik miał bardzo wysoki, bo blisko dwukrotny, wzrost liczby jednodniowych odwiedzających. Pandemia i związane z nią ograniczenia odcisnęły swoje piętno przede wszystkim na liczbie turystów nocujących w Małopolsce – jej spadek jest zdecydowanie większy niż w przypadku liczby odwiedzających ogółem. W porównaniu do roku 2019, zmniejszyła się ona o prawie 45 proc. – co jest najniższym wynikiem w całym badanym okresie, czyli od 11 lat.

Szacunkowe wpływy Małopolski z turystyki w 2020 r. wyniosły 9,8 mld zł. To o ok. 35 proc mniej, niż w 2019 roku. Turyści krajowi i zagraniczni zostawili w Małopolsce – odpowiednio – o ok. 28 proc. i ok. 64 proc. mniej środków, niż w poprzednim roku.

Wśród turystów zagranicznych, najwięcej osób odwiedzających Małopolskę pochodziło z Niemiec (17,9 proc.), Wielkiej Brytanii (16,4 proc.) i Francji (9,6 proc.). Wśród odwiedzających z Polski, największą grupę stanowili mieszkańcy Małopolski (47,3 proc.), Śląska (17,9 proc.), Mazowsza (7,4 proc.) oraz Podkarpacia (5 proc.). Turyści najczęściej odwiedzali Małopolskę po to, by wypocząć, uprawiać aktywną turystykę i zwiedzać zabytki.

W 2021 roku planowane są kolejne działania, które będą konkretnym wsparciem w odbudowie małopolskiej turystyki. Województwo Małopolskie, Małopolska Organizacja Turystyczna i Miasto Kraków przeprowadzą wspólnie szeroko zakrojoną kampanię promocyjną „Małopolska – cel podróży”, skierowaną na rynek międzynarodowy.

– Kampania będzie ukierunkowana na pozyskanie turystów z rynków niemieckiego i brytyjskiego. Będziemy w niej promować turystykę aktywną, w tym rowerową i górską. Zaprezentujemy także bogatą, mocną i różnorodną ofertę Małopolski w zakresie turystyki wellness i spa, kulinarnej, czy biznesowej – zapowiada Grzegorz Biedroń, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej.

źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Print Informacja z dnia 30-04-2021, opublikowana przez: Mariusz Foryt była czytana 154 razy
Źródło: nowytarg24.tv więcej z tej kategorii (nowytarg24.tv)

Podobne wiadomości:









Urząd Miasta Nowy Targ, 34-400 Nowy Targ ul. Krzywa 1, tel. 18 2611200
© 2009 Informatyka - Jeżeli widzisz błąd na stronie napisz o tym do nas
Polityka cookies i innych podobnych technologii
Klauzula informacyjna RODO
Deklaracja Dostępności
SLE