X
Narodowy Spis Powszechny Ludnoci i Mieszka 2021
RSS facebook
BIP Biuletyn Informacji Publicznej

eUrząd

ePUAP
Znajdź żłobek

Pogoda Serwis pogodowy IMGW
Miejski Ośrodek Kultury
Miejska Biblioteka Publiczna
Miejskie Centrum Sportu i Rekreacji
MMKS Nowy Targ
Nowy Targ - stolica Podhala miasto z 670-letnią historią, określane przez wszystkich Górali jako Miasto.

» więcej o mieście

Nasze Osiągnięcia

ISO9001:2015

#ekoLiderzy2018

JP II Nowy Targ
Nad Dunajcem
Album-Ocalic
NT Szlak Rowerowy
Rowerowy Nowy Targ
PAP Samorząd
Miejska Orkiestra
nowytarg24.tv
PPUZ
NFOŚiGW
Czyste spalanie
Amazonki
Fundacja im. A. Worw
Aeroklub
WKU Nowy Targ
Pakiet dla średnich
Malopolska

Google Translate - tłumaczenie maszynowe strony:

           
Aktualnie stronę ogląda osób: 45
S7 Lubień – Rabka: 2-kilometrowy tunel, 38 obiektów mostowych

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła na prośbę portalu rynekinfrastruktry.pl szczegóły planowanej budowy drogi ekspresowej S-7 na odcinku Lubień – Rabka, czyli inwestycji, która w istotnym stopniu powinna odkorkować tzw. „zakopiankę”.

Łukasz Jóźwiak, kierownik Wydziału Informacji i Promocji GDDKiA, poinformował że pojawiająca się w mediach kwota tej inwestycji, czyli 3,5 mld zł, jest szacunkową wartością całości tego przedsięwzięcia, na które składa się przygotowanie dokumentacji, wykupy gruntów, budowa i nadzór. Koszt, jak zauważa Łukasz Jóźwiak, wynika z tego, że aby w górzystym terenie wybudować drogę o parametrach niezbędnych dla drogi ekspresowej, trzeba wybudować 38 obiektów mostowych (wiadukty, estakady, mosty), ponad 2-kilometrowy tunel dwukomorowy i 25 km dróg dojazdowych – wszystko w gęsto zabudowanym terenie. Kosztorys zakładany na tym etapie przez GDDKiA to 3,63 mld zł.

Tunel drogowy pod masywem Małego Lubonia będzie dwukomorowy, z obustronnym chodnikiem. W połowie tunelu, w obydwu komorach powstaną zatoki postojowe, przejazd dla służb ratowniczych. Przejścia ewakuacyjne łączące obie komory tunelu będą zlokalizowane co 172,5 m. Pełnić będą także rolę nisz sygnalizacyjno-alarmowych. Naprzeciw tych nisz zaprojektowano wnęki hydrantowe. Świeże powietrze doprowadzane będzie do tunelu kanałem wentylacyjnym i kanałami dolotowymi rozmieszczonymi po obydwu stronach ścian komór, natomiast powietrze zanieczyszczone spalinami będzie odsysane i odprowadzane kanałem o przekroju 18 m kwadratowych. Przewidziano także wentylację awaryjną. 160 m tunelu wykonywane będzie w wykopie otwartym, reszta wydrążona zostanie metodą górniczą.


– Inwestycja ta skróci czas przejazdu pomiędzy Krakowem a granicą państwa ze Słowacją w Chyżnem. Skróci też czas przejazdu pod Tatry, do Zakopanego i ułatwi go, bowiem wąskie górskie odcinki obecnej drogi krajowej powodują spowolnienie ruchu w czasie wzmożonych wyjazdów weekendowych, świątecznych i feryjno-wakacyjnych. W czasie zimy ciężkie samochody ciężarowe mają problemy z pokonaniem stromych podjazdów, utrudniając dojazd pługom i piaskarkom. Po wybudowaniu S7 umożliwiony zostanie szybszy ruch tranzytowy od Gdańska, przez Warszawę na południe Europy. Powstanie dogodne połączenie pomiędzy stolicami: Warszawa-Bratysława, Warszawa-Budapeszt, Warszawa-Bukareszt, Warszawa-Zagrzeb, Warszawa-Sofia i Warszawa-Ateny – mówi Łukasz Jóźwiak.

Przetarg na budowę ponad 16-kilometrowego odcinka Lubień-Rabka powinien zostać ogłoszony w ciągu najbliższych tygodni, natomiast prace budowlane mają się rozpocząć jeszcze w tym roku. Droga ma być gotowa do 2017 r.

Źródło: rynekinfrastruktry.pl

Print Informacja z dnia 21-01-2014, opublikowana przez: Mariusz Foryt była czytana 2621 razy
Źródło: Reporter   więcej z tej kategorii (Reporter)

Podobne wiadomości:









Urząd Miasta Nowy Targ, 34-400 Nowy Targ ul. Krzywa 1, tel. 18 2611200
© 2009 Informatyka - Jeżeli widzisz błąd na stronie napisz o tym do nas
Polityka cookies i innych podobnych technologii
Klauzula informacyjna RODO
Deklaracja Dostępności
SLE