- Strona główna
- Załatw sprawę
- Karty usług
Karty usług
ZGŁOSZENIE ZAMIARU USUNIĘCIA DRZEWA ROSNĄCEGO NA NIERUCHOMOŚCI NALEŻĄCEJ DO OSOBY FIZYCZNEJ (jzs_oś_001)
Opis uslugi
Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew, które rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i usuwane są na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Kogo dotyczy
Właścicieli nieruchomości będących osobami fizycznymi, którzy chcą usunąć drzewo rosnące na ich nieruchomości, na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Nieruchomość musi mieć uregulowany stan prawny, a wszyscy współwłaściciele muszą być osobami fizycznymi.
Wymagane dokumenty
- Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa wniesione przez osobę fizyczną.
- Załączniki:
- Rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzew w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowalnych.
- Pełnomocnictwo do reprezentowania w przypadku działania przez pełnomocnika.
- Zgodę współwłaścicieli nieruchomości, jeżeli występują.
- Dokument potwierdzający stan własnościowy nieruchomości, jeżeli aktualny stan nie jest ujawniony w księdze wieczystej
Formularze/wnioski do pobrania
Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej wniesione przez osobę fizyczną (jzs_oś_001_04_d1).
Opłaty
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej) – 17 zł.
Jednostka/osoba odpowiedzialna
Referat ds. Ochrony Środowiska
Nr pokoju: 209
Nr telefonu: 18 2611241
Godziny Urzędowania:
poniedziałek: od godz. 7.30 do godz. 16.00
wtorek - czwartek: od godz.7.30 do godz. 15.30
piątek: od godz. 7.30 do godz. 15.00
Miejsce składania dokumentów
Wydział Obsługi Mieszkańców i Przedsiębiorców Urzędu Miasta Nowy Targ, ul. Krzywa 1, parter, pokój nr 001.
Godziny pracy Urzędu:
poniedziałek: 7.30 - 16.00
wtorek – czwartek: 7.30 - 15.30
piątek: 7.30 - 15.00
Dokumenty można również składać:
- pocztą tradycyjną na adres urzędu
- poprzez platformę ePUAP, adres skrzynki Urzędu Miasta Nowy Targ (7b6sl73ik2)
Złożenie wniosku elektronicznie
Istnieje możliwości złożenia wniosku drogą elektroniczną.
Termin załatwienia sprawy
W terminie 21 dni od daty wniesienia zgłoszenia dokonuje się oględzin, w terminie 14 dni od daty oględzin sprawa zostaje załatwiona milcząco lub wydawany jest sprzeciw w drodze decyzji administracyjnej, jeśli zaistnieją przesłanki ustawowe
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2024 r. poz. 1478) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Miasta Nowy Targ (odwołanie składa się do Referatu prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie.
Uwagi i dodatkowe informacje
- Podanie w zgłoszeniu numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z Wnioskodawcą może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy.
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia do referatu prowadzącego sprawę.
- Zgłoszenie nie jest wymagane w przypadku usuwanych drzew, których obwód pnia na wysokości 5 cm nie przekracza:
- 80 cm – dotyczy topoli, wierzb, klonu srebrzystego, klonu jesionolistnego,
- 65 cm – dotyczy kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
- 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.
- Zgodnie z art. 83f ust. 8, 12, 13 i 17 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody:
- usunięcia drzewa można dokonać najwcześniej po upływie 14 dni od dnia oględzin, przy braku sprzeciwu Burmistrza Miasta Nowy Targ lub po uzyskaniu od Burmistrza Miasta Nowy Targ zaświadczenia o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Zaświadczenie takie jest wydawane na wniosek i podlega opłacie skarbowej w oparciu o przepisy odrębne;
- usunięcia drzewa można dokonać w terminie nie późniejszym niż 6 miesięcy od dnia oględzin, w przeciwnym razie usunięcie drzewa będzie wymagało dokonania ponownego zgłoszenia;
- wystąpienie (w terminie 5 lat od dnia oględzin) o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę (na podstawie ustawy Prawo budowlane), która to budowa będzie mieć związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte na podstawie zgłoszenia drzewo, spowoduje nałożenie (w drodze decyzji) na właściciela nieruchomości opłaty za usunięcie drzewa (w oparciu o dane ustalone podczas oględzin).