- Strona główna
- Załatw sprawę
- Karty usług
Karty usług
Wydanie odpisu Aktu Własności Ziemi (jzs_gn_009)
Opis uslugi
Wydanie uwierzytelnionej kopii/odpisu Aktu Własności Ziemi z akt postępowania uwłaszczeniowego, będących w posiadaniu Organu.
Kogo dotyczy
Osób, na których rzecz akt został wydany, ich spadkobierców, których prawa zostały potwierdzone stosownym dokumentem potwierdzającym następstwo prawne, obecnych właścicieli przedmiotowej nieruchomości, którzy nabyli ją w drodze umowy cywilnoprawnej lub też pełnomocnika jednej z ww. osób (na podstawie okazanego pełnomocnictwa).
Wymagane dokumenty
Wniosek zawierający informacje o numerze Aktu Własności Ziemi i osobie, na której rzecz został wydany wraz z załącznikami – określone we wniosku.
Formularze/wnioski do pobrania
Wniosek o wydanie odpisu Aktu własności Ziemi (jzs_gn_009_01_d1)
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie uwierzytelnionej kserokopii – 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony.
Pełnomocnik dołącza do akt dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, który podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł. Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje, jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi, wstępnemu (rodzic, dziadek), zstępnemu (dziecko, wnuk, prawnuk) lub rodzeństwu oraz pełnomocnictwo poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, do odbioru dokumentów.
Opłatę uiszcza się gotówką w kasie Urzędu Miasta Nowy Targ (pok. nr 014 na parterze) lub bezgotówkowo na rachunek Urzędu Miasta z chwilą złożenia wniosku.
Numer rachunku: 20 1240 6292 1111 0011 2118 2790
Bank Pekao S.A. I Oddział w Nowym Targu, al. Tysiąclecia 35A
Kasa czynna:
poniedziałek 7:45 – 15:00, wtorek - piątek 7:45 – 14:00
Jednostka/osoba odpowiedzialna
Urząd Miasta Nowy Targ
34-400 Nowy Targ, ul. Krzywa 1
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
mgr inż. arch. kraj. Renata Kowalczyk, pok. nr 103, I piętro
Miejsce składania dokumentów
Wydział Obsługi Mieszkańców i Przedsiębiorców Urzędu Miasta Nowy Targ, ul. Krzywa 1, parter, pokój nr 001
Godziny pracy Urzędu:
poniedziałek: 7:30 – 16:00
wtorek – czwartek: 7:30 – 15:30
piątek: 7:30 – 15:00
Złożenie wniosku elektronicznie
Brak możliwości złożenia drogą elektroniczną.
Termin załatwienia sprawy
Do 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r., poz. 2111).
Tryb odwoławczy
Odmowa wydania odpisu Aktu Własności Ziemi następuje w formie postanowienia, na które przysługuje zażalenie. Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu za pośrednictwem Burmistrza Miasta Nowy Targ w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie.
Uwagi i dodatkowe informacje
- Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może skrócić termin załatwienia sprawy.
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów lub zaistnienia omyłek w złożonych dokumentach wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia/korekty.
- Odbioru potwierdzonej umowy dzierżawy dokonuje osobiście wnioskodawca lub osoba posiadająca pisemne pełnomocnictwo do odbioru. Pełnomocnik dołącza do akt dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa. Potwierdzona umowa może zostać wysłana na wskazany adres wyłącznie na podstawie żądania wnioskodawcy.