X
Narodowy Spis Powszechny Ludnoci i Mieszka 2021
RSS facebook
BIP Biuletyn Informacji Publicznej

eUrząd

ePUAP
Znajdź żłobek

Pogoda Serwis pogodowy IMGW
Miejski Ośrodek Kultury
Miejska Biblioteka Publiczna
Miejskie Centrum Sportu i Rekreacji
MMKS Nowy Targ
Nowy Targ - stolica Podhala miasto z 670-letnią historią, określane przez wszystkich Górali jako Miasto.

» więcej o mieście

Nasze Osiągnięcia

ISO9001:2015

#ekoLiderzy2018

JP II Nowy Targ
Nad Dunajcem
Album-Ocalic
NT Szlak Rowerowy
Rowerowy Nowy Targ
PAP Samorząd
Miejska Orkiestra
nowytarg24.tv
PPUZ
NFOŚiGW
Czyste spalanie
Amazonki
Fundacja im. A. Worw
Aeroklub
WKU Nowy Targ
Pakiet dla średnich
Malopolska

Google Translate - tłumaczenie maszynowe strony:

           
Aktualnie stronę ogląda osób: 35
Do Zakopanego? To może...metrem z Nowego Targu?

Metro z lotniska w Nowym Targu prosto do Zakopanego, dwu poziomowy dworzec kolejowy w stolicy Tatr, podhalańska Szybka Kolej Miejska(SKM) to tylko niektóre z propozycji, które pomogły by uwolnić Podhale od drogowego tłoku.

Brzmi jak abstrakcja? Niemiecka firma IVV kosztem 300 tys. zł przygotowała i zaprezentowała zarządowi województwa małopolskiego cztery warianty rozwiązania patowej sytuacji związanej z komunikacją na Podhalu. Pierwszy nie przewiduje żadnych zmian oprócz planowanej obwodnicy Nowego Targu. Drugą opcją jest plan poszerzenia „zakopianki“ na całej długości, z uwzględnieniem transportu lotniczego, ewentualnie kolejowego.

Trzecią, realną propozycją jest poprawa dróg od Nowego Targu i podzielenie ich na 3 pętle: pienińską, tatrzańską wschodnią i tatrzańską zachodnią. Jednak największe szanse na realizację ma wariant promienisty, który podoba się i samorządom i mieszkańcom.

Modernizacji podlegałaby większość lokalnych dróg, które stworzyłyby sieć promieniście rozchodzących się od Nowego Targu na południe kanałów transportowych. Jak twierdzą eksperci, za korki na Podhalu należy winić brak przemyślanego planu rozładowania zatłoczonych dróg i chaotycznie zorganizowaną komunikację zbiorową.

Decyzję o wyborze wariantu muszą podjąć lokalne samorządy, zarząd województwa i dyrekcja dróg i autostrad .

(Piotr Odorczuk)

Print Informacja z dnia 20-03-2009, opublikowana przez: Mariusz Foryt była czytana 2344 razy
Źródło: Gazeta Krakowska więcej z tej kategorii (Gazeta Krakowska)

Podobne wiadomości:









Urząd Miasta Nowy Targ, 34-400 Nowy Targ ul. Krzywa 1, tel. 18 2611200
© 2009 Informatyka - Jeżeli widzisz błąd na stronie napisz o tym do nas
Polityka cookies i innych podobnych technologii
Klauzula informacyjna RODO
Deklaracja Dostępności
SLE