Cyklicznie od 2007 r. w Urzędzie Miasta Nowy Targ prowadzone są badania satysfakcji Klienta. Mają one na celu określenie wizerunku Urzędu pod kątem jakości obsługi i kompetencji urzędników, a tym samym umożliwienie obserwacji trendów w postrzeganiu Urzędu oraz określenia wymagań Klientów. Od 2019 roku, w związku z wprowadzeniem ustawowego obowiązku, ankiety udostępniono na stoliku naprzeciw dziennika podawczego (pok. 001), umożliwiając klientom dokonanie oceny w ciągu całego roku, przy każdej wizycie w Urzędzie. Badanie jest anonimowe, prowadzone w oparciu o przygotowaną ankietę zatwierdzoną przez Burmistrza Miasta zgodnie z Procedurą Systemu Zarządzania Jakością PZ-1.5. Ocena zadowolenia klienta.
W związku z udostępnianiem zawartości serwisów internetowych portal nowytarg.pl stosuje tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego. Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika portalu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- dostosowania zawartości stron serwisów internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
- utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,