Uzyskanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (jzs_dit_001) \ Załatw sprawę \ Karty usług \ Nowy Targ
Logo gminy Nowy Targ przedstawiające: herb z niebieskim tłem z postacią Św. Katarzyny z atrybutami tj. miecz, pasek przy sukience, palma, korona, aureola, koło Urząd Miasta Nowy Targ

Uzyskanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (jzs_dit_001)

Opis uslugi

Usługa umożliwia złożenie do Urzędu Miasta Nowy Targ wniosku o wydanie w drodze decyzji administracyjnej zezwolenia na zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg. Dotyczy to w szczególności umieszczenia w pasach drogowych urządzeń infrastruktury technicznej nie związanych z drogą oraz wydzielenia części pasa drogowego w związku z wykonywaniem prac na nieruchomościach sąsiednich.

Kogo dotyczy

  1. Inwestora rozpoczynającego prace w pasie drogowym.
  2. Osoby fizycznej lub Przedsiębiorcy wykonujących prace na nieruchomościach sąsiednich

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek do Burmistrza Miasta o wydanie zezwolenia na zajęcie odcinka pasa drogowego
  2. Załączniki:
    • Zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeśli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych.
    • Ogólny plan orientacyjny w skali 1: 10 0000 lub 1: 25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informacje o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu
    • Plan sytuacyjny w skali 1: 1 000 lub 1: 500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego, oraz harmonogram robót umożliwiający ich wykonanie w określonym terminie.
    • Oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno - budowlanej

Formularze/wnioski do pobrania

Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie odcinka pasa drogowego (jzs_dit_001_01_d1)

Opłaty

Złożenie wniosku nie podlega opłacie

Za zajęcie pasa drogowego pobiera się opłatę. Stawki opłat uzależnione są od rodzaju zajęcia pasa drogowego i określone są w uchwale Nr LI/560/2023 Rady Miasta Nowy Targ z dnia 13 marca 2023 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg, których zarządcą jest Burmistrz Miasta Nowy Targ na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego z 2023 r. poz. 2100)

Jednostka/osoba odpowiedzialna

Referat ds. Drogownictwa i Transportu Urzędu Miasta Nowy Targ, ul. Krzywa 1, II piętro, pokój nr 218,

Miejsce składania dokumentów

Wydział Obsługi Mieszkańców i Przedsiębiorców Urzędu Miasta Nowy Targ,  ul. Krzywa 1, parter, pokój nr 001

Godziny pracy Urzędu:

poniedziałek: 7.30 - 16.00
wtorek – czwartek: 7.30 - 15.30
piątek: 7.30 - 15.00

Dokumenty można również składać:

  • pocztą tradycyjną na adres urzędu
  • pocztą elektroniczną na adres: umnt@um.nowytarg.pl
  • poprzez platformę ePUAP, adres skrzynki Urzędu Miasta Nowy Targ (7b6sl73ik2)

Złożenie wniosku elektronicznie

Istnieje możliwość złożenia wniosku drogą elektroniczną.

Termin załatwienia sprawy

Bez zbędnej zwłoki.

Podstawa prawna

  1. ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. 2024 r. poz. 320)
  2. ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
  3. uchwała Nr LI/560/2023 Rady Miasta Nowy Targ z dnia 13 marca 2023 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg, których zarządcą jest Burmistrz Miasta Nowy Targ na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego z 2023 r. poz. 2100)

Tryb odwoławczy

Do decyzji o wydaniu zezwolenia na zajęcie pasa drogowego stosuje się przepisy ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.

Uwagi i dodatkowe informacje

  1. Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z klientem może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy,
  2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów klient zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia do wydziału prowadzącego sprawę

Pliki do pobrania

- dostosowania zawartości stron serwisów internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb, - utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
Podstawowe (wymagane)
Ułatwiające
Statystyczne