- Strona główna
- Załatw sprawę
- Karty usług
Karty usług
Uzyskanie zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym (jzs_dit__003)
Opis uslugi
Usługa umożliwia złożenie do Urzędu Miasta Nowy Targ wniosku o wydanie w drodze decyzji administracyjnej zezwolenia na umieszczenie w pasie drogowym reklamy. Zgoda na umieszczenie reklamy uwarunkowana jest zgodnością lokalizacji, kształtu i wymiarów reklamy z zapisami Uchwały Nr XVI/166/2019 Rady Miasta Nowy Targ z dnia 27 grudnia 2019 roku, zmienionej Uchwałą Nr XXX/328/2021 z dnia 24 maja 2021 r., w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń na terenie Miasta Nowy Targ.
Kogo dotyczy
Wnioskodawcy umieszczającego reklamę w pasie drogowym
Wymagane dokumenty
- Wniosek do Burmistrza Miasta o wydanie zezwolenia na czasowe zajęcie odcinka pasa drogowego w celu umieszczenia reklamy
- Załączniki:
- Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1 000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic umieszczenia reklamy i podaniem jej wymiarów.
- Projekt techniczny lub rysunek reklamy.
- Oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno - budowlanej
Formularze/wnioski do pobrania
Wniosek o wydanie zezwolenia na umieszczenie reklamy w pasie drogowym (jzs_dit_003_03_d1)
Opłaty
Złożenie wniosku nie podlega opłacie.
Za zajęcie pasa drogowego pobiera się opłatę. Stawki opłat określone są w uchwale Nr LI/560/2023 Rady Miasta Nowy Targ z dnia 13 marca 2023 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg, których zarządcą jest Burmistrz Miasta Nowy Targ na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego z 2023 r. poz. 2100)
Jednostka/osoba odpowiedzialna
Referat ds. Drogownictwa i Transportu Urzędu Miasta Nowy Targ, ul. Krzywa 1, II piętro, pokój nr 218,
Miejsce składania dokumentów
Wydział Obsługi Mieszkańców i Przedsiębiorców Urzędu Miasta Nowy Targ, ul. Krzywa 1, parter, pokój nr 001
Godziny pracy Urzędu:
poniedziałek: 7.30 - 16.00
wtorek – czwartek: 7.30 - 15.30
piątek: 7.30 - 15.00
Dokumenty można również składać:
- pocztą tradycyjną na adres urzędu
- pocztą elektroniczną na adres: umnt@um.nowytarg.pl
- poprzez platformę ePUAP, adres skrzynki Urzędu Miasta Nowy Targ (7b6sl73ik2)
Złożenie wniosku elektronicznie
Istnieje możliwość złożenia wniosku drogą elektroniczną.
Termin załatwienia sprawy
Bez zbędnej zwłoki.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. 2024 r. poz. 320)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
- uchwała Nr LI/560/2023 Rady Miasta Nowy Targ z dnia 13 marca 2023 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg, których zarządcą jest Burmistrz Miasta Nowy Targ na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego z 2023 r. poz. 2100)
Tryb odwoławczy
Do decyzji o wydaniu zezwolenia na zajęcie pasa drogowego stosuje się przepisy ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.
Uwagi i dodatkowe informacje
- Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z klientem może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy,
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów klient zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia do wydziału prowadzącego sprawę