Ustalenie wysokości jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego zmianą przed zbyciem (jzs_gn_007) \ Załatw sprawę \ Karty usług \ Nowy Targ
Logo gminy Nowy Targ przedstawiające: herb z niebieskim tłem z postacią Św. Katarzyny z atrybutami tj. miecz, pasek przy sukience, palma, korona, aureola, koło Urząd Miasta Nowy Targ

Ustalenie wysokości jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego zmianą przed zbyciem (jzs_gn_007)

Opis uslugi

Postępowanie w sprawie ustalenia wysokości opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanego uchwaleniem bądź zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (tzw. renty planistycznej) przed zbyciem nieruchomości przez wnioskodawcę.

Kogo dotyczy

Właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości, której wartość wzrosła w związku z uchwaleniem lub zmianą planu miejscowego.

Wymagane dokumenty

Wniosek wraz z załącznikami – określone we wniosku.

Formularze/wnioski do pobrania

Wniosek o ustalenie wysokości jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub jego zmianą przed zbyciem (jzs_gn_007_01_d1)

Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie decyzji – 10 zł.

Opłatę uiszcza się gotówką w kasie Urzędu Miasta Nowy Targ (pok. nr 014 na parterze) lub bezgotówkowo na rachunek Urzędu Miasta z chwilą złożenia wniosku.

Numer rachunku: 20 1240 6292 1111 0011 2118 2790

Bank Pekao S.A. I Oddział w Nowym Targu, al. Tysiąclecia 35A

Kasa czynna:

poniedziałek 7:45 – 15:00, wtorek - piątek 7:45 – 14:00

Jednostka/osoba odpowiedzialna

Urząd Miasta Nowy Targ

34-400 Nowy Targ, ul. Krzywa 1

Wydział Gospodarki Nieruchomościami

inż. Ewa Mozdyniewicz, pok. nr 103, I piętro

Miejsce składania dokumentów

Wydział Obsługi Mieszkańców i Przedsiębiorców Urzędu Miasta Nowy Targ, ul. Krzywa 1, parter, pokój nr 001

 

Godziny pracy Urzędu:

poniedziałek: 7:30 – 16:00

wtorek – czwartek: 7:30 – 15:30

piątek: 7:30 – 15:00

Złożenie wniosku elektronicznie

Brak możliwości złożenia drogą elektroniczną.

Termin załatwienia sprawy

Nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu sześciu miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do tego terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r., poz.977 z późn. zm.).

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu za pośrednictwem Burmistrza Miasta Nowy Targ w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Uwagi i dodatkowe informacje

Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy.

Pliki do pobrania

- dostosowania zawartości stron serwisów internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb, - utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
Podstawowe (wymagane)
Ułatwiające
Statystyczne