- Strona główna
- Załatw sprawę
- Karty usług
Karty usług
Zaświadczenie o stanie cywilnym (jzs_usciso_014)
Opis uslugi
Usługa dotyczy każdej osoby, która posiada sporządzone w Rejestrze Stanu Cywilnego akty stanu cywilnego, potwierdzające aktualny stan cywilny (urodzenia, małżeństwa).
Kogo dotyczy
Osób fizycznych
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym (w przypadku składania wniosku w wersji papierowej).
- Ważny dowód osobisty, ważny dokument mDowód w aplikacji mObywatel lub ważny paszport (do okazania).
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym.
Formularze/wnioski do pobrania
Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym (jzs_usciso_014_01_d1),
Opłaty
Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej zaświadczenie o stanie cywilnym podlega opłacie w wysokości 38 zł.
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać w kasie Urzędu Miasta (pok. nr 14, parter; czynna: poniedziałek – od 7:45 do 15:00, wtorek-piątek – od 7:45 do 14:00) lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Nowy Targ – nr rachunku:
20 1240 6292 1111 0011 2118 2790 (tytułem „opłata skarbowa”).
Jednostka/osoba odpowiedzialna
Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich, pokój nr 009, parter, nr tel. 18 26 11 222, e-mail: umnt@um.nowytarg.pl,
mgr Grażyna Wielkiewicz – Kierownik, mgr Joanna Cyrwus– Zastępca Kierownika, mgr Jadwiga Zamojska – Zastępca Kierownika
Miejsce składania dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich, ul. Krzywa 1, 34-400 Nowy Targ,
pok. nr 009, parter.
Godziny przyjmowania stron:
poniedziałek: 7:30-15:30,
wtorek, środa, czwartek: 7:30-15:00,
piątek: 7:30-14:30
Złożenie wniosku elektronicznie
Możliwe za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP: /7b6sl73ik2/skrytka lub poprzez Skrytka e-Doręczeń: AE:PL-77109-82735-BUJCC-32
Termin załatwienia sprawy
- Zaświadczenie dostaniesz bez zbędnej zwłoki.
- Do 1 miesiąca (w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego).
- Odmowa w sprawie wydawana jest do miesiąca, a w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy
Podstawa prawna
- Art. 2 ust. 6, art. 12, 44 ust. 1 pkt 3 i art. 44 ust. 4, art. 49 ust. 1-3 i Art. 125 ust. 5 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 29 maja 2023 r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
- Art. 35, art. 57, art. 76a, art. 104, art. 217 - 219 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
- Art. 20a ust. 1 albo 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej.
- · Ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel.
Tryb odwoławczy
14 dni od dnia doręczenia decyzji
Uwagi i dodatkowe informacje
W BUSC musi zostać zarejestrowany akt urodzenia lub ewentualnie akt małżeństwa (w tym akt zgonu małżonka)