Zaświadczenie o stanie cywilnym (jzs_usciso_014) \ Załatw sprawę \ Karty usług \ Nowy Targ
Logo gminy Nowy Targ przedstawiające: herb z niebieskim tłem z postacią Św. Katarzyny z atrybutami tj. miecz, pasek przy sukience, palma, korona, aureola, koło Urząd Miasta Nowy Targ

Zaświadczenie o stanie cywilnym (jzs_usciso_014)

Opis uslugi

Usługa dotyczy każdej osoby, która posiada sporządzone w Rejestrze Stanu Cywilnego akty stanu cywilnego, potwierdzające aktualny stan cywilny (urodzenia, małżeństwa).

Kogo dotyczy

Osób fizycznych

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym (w przypadku składania wniosku w wersji papierowej).
  2. Ważny dowód osobisty, ważny dokument mDowód w aplikacji mObywatel lub ważny paszport (do okazania).
  3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym.

Formularze/wnioski do pobrania

Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym (jzs_usciso_014_01_d1),

Opłaty

Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej zaświadczenie o stanie cywilnym podlega opłacie w wysokości 38 zł.

Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać w kasie Urzędu Miasta (pok. nr 14, parter; czynna: poniedziałek – od 7:45 do 15:00, wtorek-piątek – od 7:45 do 14:00) lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Nowy Targ – nr rachunku:
20 1240 6292 1111 0011 2118 2790 (tytułem „opłata skarbowa”).

Jednostka/osoba odpowiedzialna

Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich, pokój nr 009, parter, nr tel. 18 26 11 222, e-mail: umnt@um.nowytarg.pl,

mgr Grażyna Wielkiewicz – Kierownik, mgr Joanna Cyrwus– Zastępca Kierownika, mgr Jadwiga Zamojska – Zastępca Kierownika

Miejsce składania dokumentów

Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich, ul. Krzywa 1, 34-400 Nowy Targ,

pok. nr 009, parter.

 

Godziny przyjmowania stron:

poniedziałek: 7:30-15:30,

wtorek, środa, czwartek: 7:30-15:00,

piątek: 7:30-14:30

Złożenie wniosku elektronicznie

Możliwe za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP: /7b6sl73ik2/skrytka lub poprzez Skrytka e-Doręczeń: AE:PL-77109-82735-BUJCC-32

Termin załatwienia sprawy

  1. Zaświadczenie dostaniesz bez zbędnej zwłoki. 
  2. Do 1 miesiąca (w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego).
  3. Odmowa w sprawie wydawana jest do miesiąca, a w sprawach skomplikowanych do dwóch miesięcy

Podstawa prawna

  • Art. 2 ust. 6, art. 12, 44 ust. 1 pkt 3 i art. 44 ust. 4, art. 49 ust. 1-3 i Art. 125 ust. 5 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego. 
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 29 maja 2023 r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego.
  • Art. 35, art. 57, art. 76a, art. 104, art. 217 - 219 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Art. 20a ust. 1 albo 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  • Ustawa z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej.
  • ·  Ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel.

Tryb odwoławczy

14 dni od dnia doręczenia decyzji

Uwagi i dodatkowe informacje

W BUSC musi zostać zarejestrowany akt urodzenia lub ewentualnie akt małżeństwa (w tym akt zgonu małżonka)

Pliki do pobrania

- dostosowania zawartości stron serwisów internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb, - utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
Podstawowe (wymagane)
Ułatwiające
Statystyczne