- Strona główna
- Załatw sprawę
- Karty usług
Karty usług
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub miejsca pobytu czasowego (jzs_usciso_017)
Opis uslugi
Dotyczy osób zgłaszających wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego (również cudzoziemców)
Kogo dotyczy
Zainteresowanego
Wymagane dokumenty
Formularze:
- „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” lub
- "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego” lub
Do wglądu:
- dowód osobisty lub paszport
Formularze/wnioski do pobrania
- Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego (jzs_usciso_017_01_d1)
- Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego (jzs_usciso_017_01_d2)
- Klauzula informacyjna RODO (jzs_usciso_017_01_d3)
Opłaty
Nie pobiera się
Jednostka/osoba odpowiedzialna
Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich, pokój nr 006, parter, nr tel. 18 26-11-273, e-mail: umnt@um.nowytarg.pl
Barbara Skraba, Wojciech Wolski
Miejsce składania dokumentów
Osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich, ul. Krzywa 1, 34-400 Nowy Targ, pok. nr 006, parter.
Godziny przyjmowania stron:
poniedziałek: 7:30-15:30,
wtorek, środa, czwartek: 7:30-15:00,
piątek: 7:30-14:30
Złożenie wniosku elektronicznie
Możliwe za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP.
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j. Dz.U. z 2022r. poz. 1191 z późn. zm.);
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (t. j. Dz. U. z 2017r. poz. 2411 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Uwagi i dodatkowe informacje
- Wymeldowania należy dopełnić osobiście w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport lub formie dokumentu elektronicznego, na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ gminy, pod warunkiem uzyskania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru.
- Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w Ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2021 r. poz. 735) po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 670)
- Zaświadczenie o wymeldowaniu wydaje się na wniosek osoby zgłaszającej wymeldowanie - 17 zł opłata skarbowa nr konta 20 1240 6292 1111 0011 2118 2790.
Pliki do pobrania
Opracował: Wojciech Wolski
Wprowadził: Józef Bryś
Obowiązuje od dnia: 12.03.2024
Data aktualizacji: 12.03.2024