- Strona główna
- Załatw sprawę
- Karty usług
Karty usług
Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków (jzs_gk_008)
Opis uslugi
Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Miasto Nowy Targ w ramach zwykłego korzystania z wód
Kogo dotyczy
Osób fizycznych, które będą wprowadzać ścieki do wód lub ziemi z własnego gospodarstwa domowego lub własnego gospodarstwa rolnego w ilości nie większej niż 5 m3/dobę.
Wymagane dokumenty
Formularz zgłoszenia wraz z załącznikami:
- kopia dokumentu potwierdzającego prawo dysponowania nieruchomością,
- kopia wydanego przez Starostę pozwolenia obejmującego budowę oczyszczalni lub złożonego w Starostwie Powiatowym w Nowym Targu zgłoszenia o zamiarze wykonania robót budowlanych z potwierdzeniem przyjęcia bez sprzeciwu,
- mapa sytuacyjno-wysokościowa z naniesioną lokalizacją oczyszczalni oraz miejscem wprowadzania oczyszczonych ścieków do środowiska,
- kopia dokumentacji potwierdzającej stopień oczyszczania ścieków,
- kopia dokumentacji technicznej przydomowej oczyszczalni ścieków (instrukcja eksploatacji),
- w przypadku odprowadzenia oczyszczonych ścieków do gruntu opinia geotechniczna lub dokumentacja badań podłoża gruntowego lub inny dokument potwierdzający występujące warunki gruntowe z zaznaczoną głębokością występowania zwierciadła najwyższego użytkowego poziomu wodonośnego wód podziemnych w miejscu planowanego wprowadzania ścieków do ziemi,
- kopia pozwolenia lub zgłoszenia wodnoprawnego (jeśli jest wymagane),
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej lub oświadczenie o wykorzystywaniu oczyszczalni na cele mieszkaniowe.
Formularze/wnioski do pobrania
- Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków (jzs_gk_008_03_d1).
- Oświadczenie (jzs_gk_008_03_d2).
Opłaty
Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.):
- 120,00 zł - opłata skarbowa za wydanie zezwolenia, opłacie nie podlegają oczyszczalnie wykorzystywane na cele mieszkaniowe,
- 17,00 zł - za udzielenie pełnomocnictwa.
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Nowy Targ -
nr rachunku: 20 1240 6292 1111 0011 2118 2790 lub w kasie Urzędu (parter pok. nr 014).
Opłatę można wykonać poprzez platformę Szybkie Płatności zakładka Gospodarka Komunalna.
Jednostka/osoba odpowiedzialna
Referat ds. Gospodarki Komunalnej, pokój nr 202 II piętro nr telefonu: 18 2611264, e-mail: ewelina_klukoszowska@um.nowytarg.pl mgr inż. Ewelina Klukoszowska – podinspektor
Miejsce składania dokumentów
Wydział Obsługi Mieszkańców i Przedsiębiorców Urzędu Miasta Nowy Targ, ul. Krzywa 1, parter, pokój nr 001.
Godziny pracy Urzędu:
poniedziałek: 7.30 - 16.00
wtorek – czwartek: 7.30 - 15.30
piątek: 7.30 - 15.00
Dokumenty można również składać:
- pocztą tradycyjną na adres urzędu
- pocztą elektroniczną na adres: umnt@um.nowytarg.pl
- poprzez platformę ePUAP, adres skrzynki Urzędu Miasta Nowy Targ (7b6sl73ik2)
Złożenie wniosku elektronicznie
Istnieje możliwość złożenia wniosku drogą elektroniczną poprzez ePUAP
Termin załatwienia sprawy
Po dokonaniu weryfikacji przedłożonej dokumentacji oraz dokonaniu oględzin w terenie następuje przyjęcie zgłoszenia lub zostaje wniesiony sprzeciw w drodze decyzji w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia.
Podstawa prawna
- Art. 152, art. 153, art. 378 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54 z późn. zm.).
- §2 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. z 2019 r. poz. 1510).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.) - część I, pkt 13 i część IV załącznika do ustawy.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się do Referatu prowadzącego sprawę), w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie.
Uwagi i dodatkowe informacje
Eksploatujący przydomową oczyszczalnie ścieków jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji. Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Oczyszczalnie, których nie zgłoszono oraz są użytkowane podlegają niezwłocznemu zgłoszeniu.
W przypadku naruszenia warunków eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków organ właściwy może w drodze decyzji wstrzymać jej użytkowanie.