- Strona główna
- Załatw sprawę
- Karty usług
Karty usług
Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy (jzs_usciso_016)
Opis uslugi
Zgłoszenia zameldowania na pobyt stały lub czasowy.
Kogo dotyczy
Zainteresowanego
Wymagane dokumenty
Formularz: „Zgłoszenie pobytu stałego” lub "Zgłoszenie pobytu czasowego”
Do wglądu:
-
Dowód osobisty lub paszport
-
Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny, umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu).
Formularze/wnioski do pobrania
- Zgłoszenie pobytu stałego (jzs_usciso_016_01_d1)
- Zgłoszenie pobytu czasowego (jzs_usciso_016_01_d2)
- Klauzula informacyjna RODO (jzs_usciso_016_01_d3)
Opłaty
-
Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały nie podlega opłacie (bezpośrednio po zameldowaniu osoby).
-
Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy -17 zł opłata skarbowa
nr konta 20 1240 6292 1111 0011 2118 2790
Jednostka/osoba odpowiedzialna
Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 006, parter, nr tel. 18 26-11-273, e-mail: umnt@um.nowytarg.pl
Barbara Skraba, Wojciech Wolski
Miejsce składania dokumentów
Osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich, ul. Krzywa 1, 34-400 Nowy Targ, pok. nr 006, parter.
Godziny przyjmowania stron:
poniedziałek: 7:30-15:30,
wtorek, środa, czwartek: 7:30-15:00,
piątek: 7:30-14:30
Złożenie wniosku elektronicznie
Możliwe za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP.
Termin załatwienia sprawy
Niezwłocznie
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1191 z późn. zm.);
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (t. j. Dz. U. z 2017r. poz. 2411 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Uwagi i dodatkowe informacje
-
Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
-
Zameldowania na pobyt stały lub czasowy dokonuje się w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje.
-
Osoba meldująca się powinna uzyskać na formularzu "zgłoszenie pobytu stałego" lub „Zgłoszenie pobytu czasowego” potwierdzenie faktu pobytu osoby w lokalu dokonane przez właściciela (współwłaścicieli) lokalu lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia
-
Obowiązku meldunkowego można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru (ePUAP). Do formularza należy dołączyć dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu (skan). Obywatel nie posiadający tytułu prawnego do lokalu dołącza oświadczenie właściciela ( lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu) potwierdzające pobyt osoby meldującej się w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu.
-
Zameldowania się w miejscu pobytu stałego lub czasowego można dopełnić przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w Ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2021 r. poz. 735) po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 670)
-
Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
-
Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać w nowym miejscu wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie.