Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy (jzs_usciso_016) \ Załatw sprawę \ Karty usług \ Nowy Targ
Logo gminy Nowy Targ przedstawiające: herb z niebieskim tłem z postacią Św. Katarzyny z atrybutami tj. miecz, pasek przy sukience, palma, korona, aureola, koło Urząd Miasta Nowy Targ

Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy (jzs_usciso_016)

Opis uslugi

Zgłoszenia zameldowania na pobyt stały lub czasowy.

Kogo dotyczy

Zainteresowanego

Wymagane dokumenty

Formularz: „Zgłoszenie pobytu stałego” lub "Zgłoszenie pobytu czasowego”  

Do wglądu:

  1. Dowód osobisty lub paszport

  2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny, umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu).

Formularze/wnioski do pobrania

Opłaty

  • Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały nie podlega opłacie (bezpośrednio po zameldowaniu osoby).

  • Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy -17 zł opłata skarbowa
    nr konta 20 1240 6292 1111 0011 2118 2790

Jednostka/osoba odpowiedzialna

Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 006, parter, nr tel. 18 26-11-273, e-mail: umnt@um.nowytarg.pl

Barbara Skraba, Wojciech Wolski

Miejsce składania dokumentów

Osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich, ul. Krzywa 1, 34-400 Nowy Targ, pok. nr 006, parter.

Godziny przyjmowania stron:

poniedziałek: 7:30-15:30,

wtorek, środa, czwartek: 7:30-15:00,

piątek: 7:30-14:30

Złożenie wniosku elektronicznie

Możliwe za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP.

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1191 z późn. zm.);
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (t. j. Dz. U. z 2017r. poz. 2411 z późn. zm.);
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej  (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 z późn. zm.)

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

Uwagi i dodatkowe informacje

  • Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

  • Zameldowania na pobyt stały lub czasowy dokonuje się w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości, w której zamieszkuje.

  • Osoba meldująca się powinna uzyskać na formularzu "zgłoszenie pobytu stałego" lub „Zgłoszenie pobytu czasowego” potwierdzenie faktu pobytu osoby w lokalu dokonane przez właściciela (współwłaścicieli) lokalu lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia

  • Obowiązku meldunkowego można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru (ePUAP). Do formularza należy dołączyć dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania – odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu (skan). Obywatel nie posiadający tytułu prawnego do lokalu dołącza oświadczenie właściciela ( lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu) potwierdzające pobyt osoby meldującej się w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu.

  • Zameldowania się w miejscu pobytu stałego lub czasowego można dopełnić przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w Ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2021 r. poz. 735) po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 670)

  • Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

  • Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać w nowym miejscu wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie.

Pliki do pobrania

- dostosowania zawartości stron serwisów internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb, - utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
Podstawowe (wymagane)
Ułatwiające
Statystyczne