Udzielenie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym (jzs_dit_005) \ Załatw sprawę \ Karty usług \ Nowy Targ
Logo gminy Nowy Targ przedstawiające: herb z niebieskim tłem z postacią Św. Katarzyny z atrybutami tj. miecz, pasek przy sukience, palma, korona, aureola, koło Urząd Miasta Nowy Targ

Udzielenie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym (jzs_dit_005)

Opis uslugi

Zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r, poz. 2140 ze zm.) zezwolenie jest wymaganym dokumentem do wykonywania przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym

Kogo dotyczy

Przedsiębiorca, który chce wykonywać przewozy regularne na liniach przebiegających na teren gmin objętych porozumieniem, tj. Gminy Miasto Nowy Targ, Gminy Nowy Targ, Gminy Szaflary

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o udzielenie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym,
  2. Proponowany rozkład jazdy uwzględniający przystanki, godziny odjazdów środków transportowych, długość linii komunikacyjnej, podaną w kilometrach, i odległości między przystankami, kursy oraz liczbę pojazdów niezbędnych do wykonania codziennych przewozów, zgodnie z rozkładem jazdy,
  3. Schemat połączeń komunikacyjnych z zaznaczoną linią komunikacyjną i przystankami,
  4. Potwierdzenie uzgodnienia zasad korzystania z obiektów dworcowych i przystanków, dokonanego z ich właścicielami lub zarządzającymi,
  5. Zobowiązanie do zamieszczania informacji o godzinach odjazdów na tabliczkach przystankowych na przystankach,
  6. Cennik,
  7. Wykaz pojazdów, z określeniem ich liczby oraz liczby miejsc, którymi wnioskodawca zamierza wykonywać przewozy,
  8. Kopia zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji.

Formularze/wnioski do pobrania

Wniosek o udzielenie zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym (jzs_dit_005_01_d1)

Opłaty

Wysokość opłaty uzależniona jest od okresu ważności zezwolenia i na terenie 1 gminy wynosi:

100 zł - do 1 roku

150 zł - do 2 lat

200 zł - do 3 lat

250 zł - do 4 lat

300 zł - do 5 lat

Za wydanie wypisu z zezwolenia dla każdego pojazdu zgłoszonego we wniosku o udzielenie zezwolenia, pobiera się opłatę w wysokości 1% opłaty jak za wydanie zezwolenia.

Jednostka/osoba odpowiedzialna

Referat ds. Drogownictwa i Transportu Urzędu Miasta Nowy Targ, ul. Krzywa 1, II piętro, pokój nr 226, mgr Marian Matejczyk nr telefonu 18 26 11 292

Miejsce składania dokumentów

Wydział Obsługi Mieszkańców i Przedsiębiorców Urzędu Miasta Nowy Targ, ul. Krzywa 1, parter, pokój nr 001.

Godziny pracy Urzędu:

poniedziałek: 7.30 - 16.00
wtorek – czwartek: 7.30 - 15.30
piątek: 7.30 - 15.00

 Dokumenty można również składać:

  • pocztą tradycyjną na adres urzędu
  • pocztą elektroniczną na adres: umnt@um.nowytarg.pl
  • poprzez platformę ePUAP, adres skrzynki Urzędu Miasta Nowy Targ (7b6sl73ik2)

Złożenie wniosku elektronicznie

Istnieje możliwość złożenia wniosku drogą elektroniczną

Termin załatwienia sprawy

  1. Uzyskanie opinii na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.
  2. Jeżeli uzyskanie opinii nie może być wydane w określonym terminie, podmiot obowiązany do jej wydania powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim wyda opinię, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735)
  2. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r, poz. 2140 ze zm.)
  3. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2014 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz na egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 916 ze zm.)

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu, za pośrednictwem Burmistrza Miasta, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Uwagi i dodatkowe informacje

  1. Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z klientem może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy,
  2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów klient zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia do wydziału prowadzącego sprawę.

Pliki do pobrania

- dostosowania zawartości stron serwisów internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb, - utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
Podstawowe (wymagane)
Ułatwiające
Statystyczne