- Strona główna
- Załatw sprawę
- Karty usług
Karty usług
Wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie imprezy masowej (jzs_sit_001)
Opis uslugi
Przyjmowanie zgłoszeń o imprezach masowych i przygotowywanie decyzji administracyjnych
Kogo dotyczy
Podmiotów, które ubiegają się o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
Wymagane dokumenty
W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia składa wniosek do Burmistrza Miasta o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej oraz zwraca się do właściwych miejscowo: komendanta powiatowego Policji i komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej, dysponenta zespołów ratownictwa medycznego i państwowego inspektora sanitarnego z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach. Organizator powiadamia właściwego miejscowo komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej.
Do wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej należy dołączyć:
- opinie właściwych miejscowo komendantów Policji, Państwowej Straży Pożarnej, kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego) i państwowego inspektora sanitarnego, które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach (dostarczone nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej),
- program i regulamin imprezy masowej, wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej,
- regulamin obiektu (terenu), wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej,
- pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
- warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej,
- graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d) informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów, - opracowaną instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej, (dostarczona nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej)
- terminarz rozgrywek meczów lub terminarz innych imprez masowych - w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie,
- informację o:
a) liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
b) przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
c) liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej, - informację o osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej,
- informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka,
- informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,
- polisę ubezpieczeniową, organizator imprezy ma obowiązek ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone uczestnikom imprez masowych, na które wstęp jest odpłatny,
- pisemną zgodę zarządcy obiektu lub terenu na którym ma być przeprowadzona impreza na przeprowadzenie imprezy masowej,
- informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe.
- pisemną zgodę na przeprowadzenie imprezy masowej, wydaną przez kierownika jednostki organizacyjnej Lasów Państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego - w razie przeprowadzania imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki.
Formularze/wnioski do pobrania
Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej na terenie Gminy Miasto Nowy Targ (jzs_sit_001_04_d1)
Opłaty
Wydanie decyzji o przeprowadzeniu imprezy masowej podlega opłacie skarbowej w kwocie 82,00 zł w kasie Urzędu Miasta Nowy Targ
lub na rachunek bankowy – PKO S. A. o/Nowy Targ 20 1240 6292 1111 0011 2118 2790
Opłatę można wykonać poprzez platformę Szybkie Płatności zakładka Sport i Turystyka.
Jednostka/osoba odpowiedzialna
Urząd Miasta Nowy Targ - Referat Sportu i Turystyki
ul. Krzywa 1, 34-400 Nowy Targ, Nr pokoju: 206
Nr telefonu: 18 26 11 237
Godziny pracy Urzędu:
poniedziałek: od godz. 7:30 do godz. 16:00
od wtorku do czwartku: od godz. 7:30 do godz. 15:30
piątek: od godz. 7:30 do godz. 15:00
Miejsce składania dokumentów
Wydział Obsługi Mieszkańców i Przedsiębiorców, Urzędu Miasta Nowy Targ,
ul. Krzywa 1, parter, pok. nr 001, nr tel. 18 26-11-297.
Godziny pracy Urzędu: poniedziałek: 7.30 - 16.00,
wtorek – czwartek: 7.30 - 15.30, piątek: 7.30 - 15.00
Złożenie wniosku elektronicznie
Brak możliwości złożenia drogą elektroniczną
Termin załatwienia sprawy
Decyzja w sprawie przeprowadzenia imprezy masowej wydawana jest co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. 2024 r. poz. 1465 t.j.);
- Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. 2023 r. poz. 616 t.j.);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. 2024 r. poz. 572 t.j.);
Tryb odwoławczy
Od decyzji o przeprowadzeniu imprezy masowej przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Miasta Nowy Targ, w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
Uwagi i dodatkowe informacje
Odbiór decyzji o przeprowadzeniu imprezy masowej może nastąpić w jednej z dwóch form:
- osobiście przez wnioskodawcę,
- za pośrednictwem poczty.
O formie odbioru decyduje wnioskodawca.