- Strona główna
- Załatw sprawę
- Karty usług
Karty usług
Świadczenie usług przez Gminę Miasto Nowy Targ w zakresie załadunku, wywozu oraz unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest od osób fizycznych na terenie miasta Nowy Targ (jzs_oś_011)
Opis uslugi
Usługa umożliwia osobom fizycznym i wspólnotom mieszkaniowym złożenie do Urzędu Miasta Nowy Targ wniosku o dofinansowanie do załadunku, wywozu oraz unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Nowy Targ.
Kogo dotyczy
Osób fizycznych, wspólnot mieszkaniowych.
Wymagane dokumenty
- Poprawnie wypełniona deklaracja stanowiąca wniosek przystąpienia do programu usuwania odpadów zawierających azbest z terenu Gminy Miasto Nowy Targ (Załącznik nr 2). Deklarację składa się w przypadku gdy wyroby zawierające azbest znajdujące się na nieruchomości zostały zinwentaryzowane przez Gminę lub gdy została przedłożona informacja o wyrobach zawierających azbest w latach wcześniejszych.
- Poprawnie wypełniona informacja o wyrobach zawierających azbest (Załącznik nr 3) w przypadku gdy nieruchomość nie została objęta inwentaryzacją przez Gminę oraz gdy nie składano wcześniej informacji o wyrobach zawierających azbest znajdujących się na nieruchomości.
- Podpisane oświadczenie informujące o zdemontowaniu wyrobów zawierających azbest z terenu nieruchomości położonej na terenie Gminy Miasto Nowy Targ, zgodnie z obowiązującymi przepisami (Załącznik nr 4) – dotyczy wszystkich Wnioskodawców.
- Aktualny dokument potwierdzający własność nieruchomości.
Formularze/wnioski do pobrania
- Regulamin świadczenia usług (jzs_oś_011_01_d1),
- Deklaracja do wypełnienia (jzs_oś_011_01_d2),
- Informacja do wypełnienia (jzs_oś_011_01_d3),
- Oświadczenie do wypełnienia (jzs_oś_011_01_d4).
Opłaty
Nie podlega opłacie.
Jednostka/osoba odpowiedzialna
Referat ds. Ochrony Środowiska,
pokój nr 205 - II piętro,
nr tel. 18 26-11-291.
Miejsce składania dokumentów
Wydział Obsługi Mieszkańców i Przedsiębiorców Urzędu Miasta Nowy Targ, ul. Krzywa 1, parter, pokój nr 001.
Godziny pracy Urzędu:
poniedziałek: 7.30 - 16.00
wtorek – czwartek: 7.30 - 15.30
piątek: 7.30 - 15.00
Dokumenty można również składać:
pocztą tradycyjną na adres urzędu.
Złożenie wniosku elektronicznie
Nie
Termin załatwienia sprawy
- Pisemna odpowiedź o zakwalifikowaniu do programu dofinansowania jest wysyłana do 30 dni od momentu złożenia deklaracji,
- Zakwalifikowanie do programu dofinansowania w danym roku budżetowym zależne jest od dostępnych środków przewidzianych na to zadanie w danym roku budżetowym - decyduje kolejność złożenia deklaracji,
- W przypadku braku środków finansowych w danym roku budżetowym na dofinansowanie zadania - deklaracja zostanie automatycznie przeniesiona do dofinasowania i realizacji w następnym roku kalendarzowym,
- Ze względu na corocznie wyznaczony odgórnie jesienny termin odbioru odpadów niebezpiecznych od właścicieli nieruchomości (zazwyczaj wrzesień-październik), sugeruje się aby deklaracje o dotacje w danym roku składać najpóźniej do końca sierpnia.
Podstawa prawna
- 7 ust. 1, pkt 1 i art. 30 ust. 1 i 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609),
- Regulamin świadczenia przez Gminę Miasto Nowy Targ usługi załadunku, wywozu oraz unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest, na nieruchomościach znajdujących się na terenie Gminy Miasto Nowy Targ, stanowiących własność osób fizycznych, realizowanych ze środków budżetu Gminy Miasto Nowy Targ stanowiącym Załącznik nr 1 do Zarządzenia Burmistrza Miasta Nowy Targ Nr 0050.Z.112.2016 z dnia 26 lipca 2016 roku,
- Uchwała Nr XVI/118/2012 Rady Miasta Nowy Targ z dnia 9 lutego 2012 r. w sprawie: uchwalenia Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Nowy Targ do roku 2032 (Dz. Urz. Woj. Małop. z dnia 5 kwietnia 2012 r. poz. 1463),
- Uchwały Rady Ministrów: Nr 122/2009 z dnia 14 lipca 2009 r. i Nr 39/2010 z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą "Program Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009 - 2032".
Tryb odwoławczy
Brak.
Uwagi i dodatkowe informacje
- Podanie we wniosku numeru telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z Wnioskodawcą może znacznie skrócić termin załatwienia sprawy,
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów klient zostanie poproszony do ich uzupełnienia i złożenia do Wydziału prowadzącego sprawę.
Pliki do pobrania
Opracował: Mateusz Skupień
Wprowadził: Marcin Bryniarski
Obowiązuje od dnia: 18.10.2022
Data aktualizacji: 20.10.2022