RSS facebook
BIP Biuletyn Informacji Publicznej

eUrząd

ePUAP
Znajdź żłobek

Pogoda Serwis pogodowy IMGW
Miejski Ośrodek Kultury
Miejska Biblioteka Publiczna
Miejskie Centrum Sportu i Rekreacji
MMKS Nowy Targ
Nowy Targ - stolica Podhala miasto z 670-letnią historią, określane przez wszystkich Górali jako Miasto.

» więcej o mieście

Nasze Osiągnięcia

ISO9001:2015

#ekoLiderzy2018

JP II Nowy Targ
Nad Dunajcem
Album-Ocalic
NT Szlak Rowerowy
Rowerowy Nowy Targ
PAP Samorząd
Miejska Orkiestra
nowytarg24.tv
PPUZ
NFOŚiGW
Czyste spalanie
Amazonki
Fundacja im. A. Worw
Aeroklub
WKU Nowy Targ
Pakiet dla średnich
Malopolska

Google Translate - tłumaczenie maszynowe strony:

           
Aktualnie stronę ogląda osób: 67
"Reklamowa" uchwała Nowego Targu weszła w życie

W Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego została opublikowana nowotarska „uchwała reklamowa” podjęta przez Radę Miasta na grudniowej sesji. Oznacza, to, że od 6 lutego jej zapisy weszły w życie. Od tej pory liczyć się będzie roczne vacatio legis na dostosowanie istniejących reklam do wymogów uchwały. 

Natomiast nikt nigdzie nie będzie już mógł umieścić żadnej nowej reklamy i żadnego nowego szyldu bez zgodności z przyjętymi w uchwale zapisami. Nowy Targ dołącza tym samym do grona pionierskich w skali kraju samorządów, które podjęły bój ze wszechobecną i agresywną szpetotą reklam.

Uchwała wpisuje się w projekt „Montevideo” – Widzę góry”, który jest wspólną inicjatywą Województwa Małopolskiego i niemal wszystkich gmin leżących wzdłuż „zakopianki”, a w zamyśle ma uwolnić Tatry i podhalańskie widoki od szpecących billboardów. W rękach miejskich władz będzie też narzędziem, które pozwoli kształtować estetykę krajobrazu oraz  – w dalszej perspektywie – uzyskiwać środki z opłat „reklamowych” i kar za niestosowanie się do przepisów lokalnego prawa.  

Architektów (bo oni właśnie byli inicjatorami projektu Montevideo), turystów i mieszkańców, którym leży na sercu czystość  pejzażu – wejście w życie uchwały powinno ucieszyć. Zadowoleni nie będą natomiast właściciele firm reklamujących się na dużych powierzchniach oraz właściciele gruntów, którzy czerpią dochody z dzierżawy miejsca pod urządzenia reklamowe. 

Uchwała określa warunki i zasady sytuowania tablic i urządzeń reklamowych, ale także obiektów małej architektury i ogrodzeń. Jej projekt przygotowywany był od 2016 roku, kiedy została podjęta uchwała intencyjna, a wykuwał się w kilku konsultacjach z mieszkańcami i przedsiębiorcami.

Zapisy uchwały dzielą miasto na trzy strefy. Każda z nich to inne zasady lokalizacji reklam czy szyldów reklamowych.

Pierwsza z nich obejmuje zakopiankę” i tereny przy niej leżące. Zgodnie z ideą projektu Montevideo”, na terenie zabudowanym w odległości 50 m od jezdni drogi krajowej nr 47 obowiązuje zakaz sytuowania jakichkolwiek reklam. Na terenie niezabudowanym ta odległość wynosi 200 m. W tych pasach można natomiast umieszczać szyldy informujące o prowadzeniu działalności gospodarczej dokładnie na tej, a nie innej nieruchomości.

Najbardziej restrykcyjne zapisy dotyczą strefy centrum, czyli obszarów ochrony konserwatorskiej – rynku wraz z przyległymi ulicami. W uchwale przyjęto zasadę „jedna firma – jeden szyld”, co wymaga jeszcze uściśleń interpretacyjnych w przypadkach np. punktów filialnych lub działalności rozproszonej.

Trzecia strefa to pozostały obszar miasta, gdzie reklamy są dozwolone, lecz tylko o parametrach zgodnych z zapisami uchwały.

„Reklamowa” uchwała to oczywiście pierwszy krok. Jeśli ma ona być skuteczna, jej następstwem powinno być podjęcie kolejnej uchwały – o opłatach reklamowych. Niesubordynowanych właścicieli nieruchomości mogą dotknąć kary, które będą 40-krotnością stawki bazowej naliczanej dziennie. A to oznacza już bardzo wysokie, idące w tysiące kwoty.

Nowemu Targowi, który ma już ogłoszoną w dzienniku Urzędowym Województwa uchwałę, przypada pionierska rola wśród gmin leżących wzdłuż „zakopianki”.  Natomiast wiele samorządów, przez obszar których biegnie „zakopianka”, jest na etapie uchwał intencyjnych.

Ponieważ wejście w życie „reklamowej” uchwały niewątpliwie będzie się wiązało z koniecznością rozstrzygania wielu szczegółowych kwestii i problemów, autorka projektu, Anna Szarek z  Wydziału Rozwoju, Urbanistyki i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Nowy Targ zapowiada, że zostanie powołany specjalny zespół, który zajmie się wdrażaniem tych zapisów. 

Symulacja stanu z reklamami wzdłuż „zakopianki” i bez reklam – UM Nowego Targu

(asz)

Print Informacja z dnia 17-02-2020, opublikowana przez: Mariusz Foryt była czytana 538 razy
Źródło: nowytarg24.tv więcej z tej kategorii (nowytarg24.tv)

Podobne wiadomości:









Urząd Miasta Nowy Targ, 34-400 Nowy Targ ul. Krzywa 1, tel. 18 2611200
© 2009 Informatyka - Jeżeli widzisz błąd na stronie napisz o tym do nas
Polityka cookies i innych podobnych technologii
Klauzula informacyjna RODO
SLE