RSS facebook
Dziś mamy: wtorek
- 14 sierpnia 2018 roku

226 dzień roku, 33 tydzień roku.
Wschód słońca: 5:29
Zachód słońca: 19:59

Imieniny obchodzą: Alfred, Atanazja, Dobrowój, Euzebiusz, Kalikst, Kaliksta, Machabeusz

BIP Biuletyn Informacji Publicznej

ePUAP

Pogoda Serwis pogodowy IMGW
Mapa Monitoringu powietrza
Jubileuszowy Kalendarz Imprez - 670 lat Nowego Targu
Miejski Ośrodek Kultury
Miejska Biblioteka Publiczna
Miejskie Centrum Sportu i Rekreacji
MMKS Nowy Targ
Nowy Targ - stolica Podhala miasto z 670-letnią historią, określane przez wszystkich Górali jako Miasto.

» więcej o mieście

Nasze Osiągnięcia

ISO

SLE

EKOlogiczna Gmina

Więcej Niż Energia

JP II Nowy Targ
Nad Dunajcem
Album-Ocalic
NT Szlak Rowerowy
Rowerowy Nowy Targ
PAP Samorząd
Miejska Orkiestra
nowytarg24.tv
PPWSZ
NFOŚiGW
Czyste spalanie
Amazonki
Fundacja im. A. Worw
Aeroklub
WKU Nowy Targ
Pakiet dla średnich
Malopolska

Google Translate - tłumaczenie maszynowe strony:

           
Aktualnie stronę ogląda osób: 43
Na modernizację c.k. austriackiego dworca kolei - prawie 3 miliony dla miasta

Oprotestowanie przez miasto negatywnej oceny formalnej wniosku o dofinansowanie modernizacji budynku dworca PKP przyniosło nadspodziewanie dobry skutek. Przy ponownej ocenie nowotarski projekt zdobył 100 procent możliwych do uzyskania punktów. Dofinansowanie kosztów zadania z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego wyniesie 2 miliony 800 tys. zł.

Wniosek do MRPO miasto składało rok wcześniej, a negatywną ocenę formalną oprotestowywało w połowie tego roku. Informacja o uchwale Zarządu Województwa i przyznaniu dużego dofinansowania dotarła do miasta tuż przed świętami.

Pełna nazwa zwycięskiego już projektu brzmi: „Utworzenie głównego węzła przesiadkowego regionu podhalańskiego w oparciu o przebudowę dworca kolejowego w Nowym Targu”. Zakłada on przede wszystkim odrestaurowanie historycznego budynku.

Poza tym mają być zachowane funkcje kolejowe, co oznacza, że będą wykonane: poczekalnia, pomieszczenie z przeznaczeniem na kasy, sanitariaty i pozostała część do obsługi podróżnych, z częścią także o funkcji wystawienniczej, gdzie – na wypadek np. zim stulecia i perturbacji komunikacyjnych podróżni znajdą schronienie.

Przebudowa obejmie całą historyczną kubaturę – od piwnic po dach i kominy. Projekt pozwoli też na modernizację całej ul. Kolejowej – od Ludźmierskiej aż do wieży wodnej. Przebudowana droga doprowadzi do miejsc postojowych dla samochodów.
Ta inwestycja wpisuje się ponadto w inicjatywę podhalańskich samorządów i marszałka województwa, dotycząca uruchomienia Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Szynobusy na trasie Nowy Targ – Zakopane miały ruszyć już teraz, w grudniu, jednak najnowsze informacje wskazują, że ruszą pod koniec kwietnia.

Równocześnie PKP TLK przymierzają się do modernizacji linii Chabówka – Zakopane, a w ramach tego, na nowotarskim dworcu – do przebudowy peronów i kładki nad peronami, która będzie wyposażona w dwie windy. W granicach miasta przebudowane zostaną także torowisko, most nad Czarnym Dunajcem i przejazd kolejowy w ul. Grel.

Drugie obok dworca autobusowego DEKADA serce komunikacyjne miasta - alternatywa dla zatłoczonej „zakopianki” - z pewnością przyczyni się do poprawy koniunktury turystycznej i gospodarczej w regionie, ułatwiając dotarcie do wielu jego atrakcji.

- Pozostaje nam podpisać umowę na dofinansowanie z Urzędem Marszałkowskim – nastąpi to już po nowym roku – mówi wiceburmistrz Waldemar Wojtaszek. - Będziemy się starali w krótkim czasie przygotować dokumentację przetargową. Według harmonogramu realizacja wszystkich prac założona jest na dwa lata – 2018 – 19.

Prace rozpoczną się oczywiście od budynku dworca, który na razie jest w fatalnym stanie technicznym, lecz po modernizacji – podobnie jak dworzec autobusowy – powinien stać się wizytówką Nowego Targu.

Koszt całego projektu opiewającego na „węzeł przesiadkowy” opisuje się kwotą 4 milionów 100 tys. zł. Dofinansowanie wyniesie 2 miliony 800 tys. zł.

W połączeniu z inwestycjami kolejowymi, nowotarski projekt da nową jakość obsługi podróżnych, stworzy też nową dla nich ofertę, kojarząc różne środki transportu: od roweru przez komunikację autobusową i busową po szynobus.

W rejonie dworca realizowane są także dwa projekty finansowane z funduszy transgranicznych: jeden dotyczący ścieżek rowerowych, a drugi – rozbudowy szlaku dookoła Tatr. W efekcie centrum miasta będzie lepiej skomunikowane rowerowo z dworcem PKP i odrestaurowany zostanie zabytek techniki w postaci wieży wodnej. Prace już trwają, a w obu przypadkach efektu końcowego trzeba się spodziewać w czerwcu przyszłego roku. Tym sposobem splotą się tutaj projekty w sumie cztery: trzy miejskie i czwarty PKP PLK.

Przypomnijmy jeszcze, że o prawo do 7,5-kektarowej kolejowej nieruchomości, wraz z c.k. austriackim dworcem, miasto walczyło w sądach z PKP ponad cztery lata, decyzję komunalizacyjną uzyskując w lutym 2015 r.

Nowotarska stacja kolei

Fot. Anna Szopińska

Print Informacja z dnia 28-12-2017, była czytana 740 razy
Źródło: www.podhaleregion.pl   więcej z tej kategorii (www.podhaleregion.pl)

Podobne wiadomości:









Urząd Miasta Nowy Targ, 34-400 Nowy Targ ul. Krzywa 1, tel. 18 2611200
© 2009 Informatyka - Jeżeli widzisz błąd na stronie napisz o tym do nas
Polityka cookies i innych podobnych technologii
Klauzula informacyjna RODO
SLE