Inwestycja polegała na wykonaniu na terenie Miasta Nowy Targ kolejnych ścieżek rowerowych o łącznej długości 8,89 km. Wybudowanych zostało 7,58 km nowych ścieżek o nawierzchni żwirowej, asfaltowej i z kostki brukowej. Pozostały odcinek o długości 1,31 km został oznakowany po istniejących drogach. Ścieżki zostały wykonane w ramach 5 zadań:
-
Zadanie 1 Bór na Czerwonem o długości 3,64 km i nawierzchni żwirowej.
-
Zadanie 2 Polana Szaflarska o długości 1,27 km i nawierzchni asfaltowej.
-
Zadanie 3 Solidarności-wiadukt-PKP o długości 2,14 km i nawierzchni asfaltowej/z kostki brukowej.
-
Zadanie 4 Łącznik Szaflary-Gmina Nowy Targ o długości 0,53 km i nawierzchni żwirowej.
-
Zadanie 5 Oznakowanie trasy rowerowej wiadukt-MOK-Ibisor o długości 1,31 km.
Wykonanie brakujących odcinków objętych zadaniami 1, 2, 4 pozwoliło zapewnić ciągłość Szlaku wokół Tatr i połączyć jego zachodnią część wykonaną w ramach I etapu z częścią wschodnią zrealizowaną przez pozostałych partnerów w II etapie. Wykonana przez Miasto Nowy Targ trasa rowerowa przebiega w bezpośredniej bliskości położonego po stronie wschodniej unikatowego, ścisłego rezerwatu torfowiskowego „Bór na Czerwonem”. Dzięki temu rowerzyści mogą skorzystać z istniejącej ścieżki edukacyjnej i platformy widokowej udostępniającej doskonale zachowaną kopułę torfowiska. W zimie trasy wokół rezerwatu służą do uprawiania narciarstwa biegowego. W związku z tym, że trasa przebiega w pobliżu lotniska sportowego osoby korzystające ze ścieżki mogą także skorzystać z oferty Aeroklubu Nowotarskiego i podziwiać panoramę Tatr, Gorców, Pienin, Babią Górę itp. w trakcie lotów widokowych.
Natomiast odcinki zrealizowane w ramach zadania 3 i 5 pozwoliły domknąć pętle Szlaku wokół Tatr wokół Nowego Targu i połączyć odcinki realizowane w ramach I etapu z odcinkami zrealizowanymi w II etapie. Udostępniają one grupom docelowym historyczno-kulturowe centrum miasta oraz leżący na obrzeżach zabytkowy dworzec kolejowy, przy którym zlokalizowany został parking dla turystów stanowiący uzupełnienie Szlaku. Dodatkowo dzięki realizacji zadania 3 powstało połączenie między wschodnią a zachodnią częścią Szlaku pozwalające ominąć bardzo niebezpieczne przejście dla pieszych na tzw. „Zakopiance”.
Zachęcamy do zapoznania się z postępem prac inwestycyjnych zaprezentowanym w dziale aktualności.
Zakładany koszt realizacji inwestycji wynosi: 537 374,18 EUR w tym dofinansowanie z EFRR (78,50%) to: 421 838,73 EUR.
Zachęcamy do zapoznania się z postępem prac inwestycyjnych zaprezentowanym w poniższej galerii zdjęć.
Stan przed wykonaniem inwestycji:
Zadanie 1: Bór na Czerwonem
![]() |
![]() |
Stan po zakończeniu inwestycji: